درس هایی از حماسه جنین

 درس هایی از حماسه جنین
چهارشنبه 14 تير 1402 - 18:14

خبر: پس از دو روز درگیری مسلحانه با گروه های مقاومت فلسطین، نظامیان رژیم صهیونیستی پس از ایجاد ویرانی های گسترده در تاسیسات زیربنایی، از اردوگاه جنین در کرانه باختری عقب نشینی کردند.

تحلیل:

ـ بر اساس منطق استراتژیک، رژیم صهیونیستی پس از آن که تمام قوایش همراه با زرادخانه تسلیحات زمینی و هوایی خود را بدون هیچ خط قرمزی علیه گروهی از جوانان که با اشغال مخالفند و مصمم به شهادت هستند، استفاده کرد؛ از اردوگاه عقب نشینی کرد. در واقع در برابر این جوانان با شکست مواجه شد، چرا که ثابت شد مقاومت در قلب، ذهن و وجدان مردم جا دارد و هیچ طرفی نمی تواند آن را ریشه کن کند.

ـ این شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در مقابل اهالی اردوگاه جنین، عامل تخریب وحشیانه زیرساخت‌های اردوگاه، برای سرپوش گذاشتن بر این شکست و تلاشی برای ترساندن اهالی و وادار کردن آنها به ترک جنین بود، مانند همان اقدامی که باندهای صهیونیستی در زمان اشغال فلسطین در سال 1948 میلادی علیه شهرها و روستاهای فلسطینی انجام دادند. اما دشمن در زمینه تحقق این هدف نیز ناکام ماند و بلافاصله پس از عقب نشینی نظامیان صهیونیست، اهالی که خانه هایشان با خاک یکسان شده بودند، بازگشتند تا آن را مجددا بازسازی کنند.

ـ حماسه جنین که معنای مردانگی را به جهانیان آموخت، ثابت کرد که مردم فلسطین شکست ناپذیر هستند، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته و هرگز به رسمیت نخواهند شناخت، مردم فلسطین تصمیم گرفتند به مقابله این رژیم بروند. ماشین مرگ اسرائیلی هرگز نتوانست آنان را وادار به تسلیم کند. اگر بمباران، ویرانی و کشتار اسرائیلی باعث وحشت مردم فلسطین می شد، دشمن پس از آنکه در سال 2002 اعلام کرد که زیرساخت های اردوگاه و مقاومت را ویران کرده است، نیازی به تکرار حمله ددمنشانه اش به اردوگاه جنین در روزهای اخیر نداشت.

ـ در این میان حمایت غرب به رهبری آمریکا از جنایات ددمنشانه نیروهای رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین که منجر به شهادت 12 نفر از جمله 4 کودک فلسطینی شد، ثابت کرد که آمریکا در مساله فلسطین نه میانجی است و نه بی طرف، بلکه شریک رژیم صهیونیستی در تمام جنایاتش است.

ـ سخن آخر آنکه جنایات ددمنشانه دشمن در اردوگاه جنین که لکه ننگی بر پیشانی بشریت است و بنا به دستور کابینه تروریستی، نژادپرست، راستگرا و افراطی رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو، بن گویر، اسموتریچ و غیره انجام شد، درسی برای همه مسلمانان و اعراب است مبنی بر اینکه عادی سازی روابط با این قاتلان جنایتکار، خیانت است.

پربیننده ترین خبرها