کاخ سفید: اوکراین برای عضویت در ناتو باید اصلاحاتی انجام دهد

کاخ سفید: اوکراین برای عضویت در ناتو باید اصلاحاتی انجام دهد
پنج‌شنبه 15 تير 1402 - 03:42

سخنگوی کاخ سفید ضمن اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره امکان عضویت اوکراین در ناتو، گفت که کی‌یف ابتدا باید اصلاحاتی را انجام دهد تا واجد شرایط شود.

العالم-آمریکا

«کارین ژان-پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه بر لزوم اجرای اصلاحاتی در سطح دولت اوکراین با هدف عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکید کرد.

ژان-پی‌یر طی نشست خبری در کاخ سفید، در این‌باره گفت: «اوکراین باید اصلاحاتی را انجام دهد تا واجد شرایط عضویت در ناتو شود. البته که رئیس جمهور [جو] بایدن گفته است که [کی‌یف] قادر به انجام این کار (اصلاحات) است».

پیش از این، «اولاف شولتز»‌ صدراعظم آلمان ضمن تکرار مخالفت خود با عضویت فوری اوکراین در ناتو، تاکید کرد که هیچ کشور در حال جنگی نمی‌تواند به این ائتلاف نظامی بپیوندد.

به نوشته وبگاه «الجزیره»، این مقام آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره جنایات رژیم تروریست صهیونیستی در اردوگاه جِنین نیز اظهار داشت: «همه اقدامات باید برای محافظت از غیرنظامیان، بهبود وضعیت انسانی و بازگرداندن خدمات اجتماعی در جنین انجام شود».

وی درباره وضعیت ایمنی نیروگاه اتمی زاپروژیا در جنوب اوکراین و گزارش اخیر آژانس اتمی در این‌باره نیز گفت: «ما همچنان به نظارت دقیق وضعیت این نیروگاه اتمی ادامه می‌دهیم».

سخنگوی کاخ سفید همچنین در واکنش به کشف یک کیسه ماده مخدر کوکائین در کاخ سفید نیز توضیح داد: «این کیسه در زمانی که بایدن در بخش غربی کاخ سفید حضور نداشت، پیدا شد و تحقیقات درباره آن در جریان است».

عصر یکشنبه بود که سرویس مخفی آمریکا ضمن اعلام کشف یک کیسه کوکائین در کاخ سفید، گفته بود که این مسئله منجر به تخلیه جزئی این مجموعه شده بود.

در سال‌های گذشته گزارش‌هایی از فساد اخلاقی «هانتر بایدن»، پسر رئیس‌جمهور آمریکا و اعتیاد او به مواد مخدر منتشر شده است. حدود ۹ سال پیش، زمانی که جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا بود رسانه‌های آمریکا گزارش دادند پسر او، هانتر به دلیل اعتیاد به کوکائین از نیروی دریایی آمریکا اخراج شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها