سازمان ملل افزایش خشونت جنسی علیه زنان در سودان را محکوم کرد+ویدئو

پنج‌شنبه 15 تير 1402 - 17:33

بر اساس برآوردهای سازمان ملل، پیش از آغاز درگیری های نظامی میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع، بیش از 3میلیون زن سودانی در معرض خشونت جنسی بودند.

العالم ـ آفریقا

طبق بیانیه اخیر سازمان ملل، این آمار اینک به 4 میلیون افزایش یافته است. سازمان ملل هشدار داد که خطر خشونت جنسی بویژه در میان زنان و دخترانی که به سبب جنگ اخیر در سودان آواره شده اند، بیشتر شده است. این مساله سبب شد تا برخی مسئولان برجسته در سازمان ملل، افزایش خشونت بویژه خشونت جنسی علیه زنان و دختران در سودان را محکوم کنند.

رؤسای شماری از آژانس های حقوق بشری در سازمان ملل از جمله کمیساریای امور پناهندگان، یونیسف و هیئت امور زنان و سازمان بهداشت جهانی بیانیه مشترکی در محکومیت خشونت جنسی در سودان صادر کردند.

این مسئولان تاکید کردند که از گزارشهای افزایش خشونت جنسی علیه زنان در سودان بویژه علیه زنان آواره دچار شوک شدند.

مارتین گریفیث هماهنگ کننده امور انسانی در سازمان ملل گفت: قابل پذیرش نیست زنان و کودکانی که زندگی آنها بر اثر جنگ زیر و رو شده است، با چنین خطر بزرگ تری روبرو شوند.

با توجه به آنکه بسیاری از زنان به دلیل ترس از انتقام و یا ترس از بدنام شدن، وقوع خشونت جنسی را گزارش نمی دهند؛ قطعا آمار واقعی خشونت بسیار بیشتر از آمار رسمی است.

کمیته بین المللی نجات نیز درباره افزایش خشونت در منطقه دارفور هشدار داد چرا که به گفته آوارگان، اقدامات خشونت آمیز و تجاوزات هولناکی در این منطقه رخ می دهد.

پربیننده ترین خبرها