ارتش آمریکا مدل هوش مصنوعی را با موفقیت آزمایش کرد

ارتش آمریکا مدل هوش مصنوعی را با موفقیت آزمایش کرد
پنج‌شنبه 15 تير 1402 - 16:40

نظامیان ارتش آمریکا به یک مدل هوش مصنوعی با داده های محرمانه برای انجام ماموریت نظامی تجهیز شده و نتیجه "موفقیت آمیز" دریافت کرده اند.

العالم ـ آمریکا

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ گزارش داد، متیو استروهمایر، سرهنگ نیروی هوایی ایالات متحده برای اولین بار یک مدل زبانی بزرگ را برای یک ماموریت نظامی آزمایش کرد. به گفته وی، این تجربه "بسیار موفق و بسیار سریع" بوده است. به گفته این سرهنگ آمریکایی ، در حال حاضر درخواست اطلاعات از بخش خاصی از نیروهای مسلح برای کارکنانی که از تلفن استفاده می کنند ساعت ها یا روزها به طول می انجامد اما در طول آزمایشات، یکی از ابزارهای هوش مصنوعی درخواست مربوطه را در 10 دقیقه تکمیل کرد.

متیو استروهمایر گفت: این بدان معنا نیست که ابزار هوش مصنوعی در حال حاضر کامل و بالغ شده است. اما ما این کار را به صورت زنده انجام دادیم. ما این کار را با داده های طبقه بندی شده انجام دادیم. وی افزود نظامیان در آینده نزدیک از این فناوری استفاده خواهند کرد.

به گفته این سرهنگ ارتش آمریکا، هدف بلندمدت چنین اقداماتی ارتقای سیستم نظامی ایالات متحده است تا بتواند از داده های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تصمیم گیری، در حسگرها و برای اهداف مرتبط با قدرت آتش استفاده کند.

نظامیان ارتش ایالات متحده پنج مدل هوش مصنوعی را در چارچوب رزمایشی که توسط دفتر دیجیتال و هوش مصنوعی پنتاگون و رهبران ارشد نظامی با مشارکت متحدان ایالات متحده رهبری می شود، آزمایش می کنند. در همان زمان، بلومبرگ نوشت، پنتاگون فاش نمی‌کند که کدام مدل‌های زبانی بزرگ در حال آزمایش هستند، اگرچه شرکت استارت‌آپ Scale AI از سانفرانسیسکو می‌گوید که محصول جدید Donovan این شرکت در لیست پلتفرم‌های آزمایش شده قرار دارد. این رزمایش که تا 26 ژوئیه ادامه خواهد داشت، همچنین به عنوان آزمایشی عمل خواهد کرد برای اینکه معلوم شود آیا مقامات نظامی می توانند از مدل های زبانی بزرگ برای ایجاد گزینه های کاملاً جدیدی استفاده کنند که هرگز بررسی نکرده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها