کارشناس فلسطینی درگفتگو با العالم:

رژیم اشغالگر قادر به مقابله با خیزش جدید مقاومت در کرانه باختری نیست

رژیم اشغالگر قادر به مقابله با خیزش جدید مقاومت در کرانه باختری نیست
شنبه 17 تير 1402 - 14:03

یک کارشناس فلسطینی آگاه به مسائل «اسرائیل» گفت»: مجموعه ای از چالش ها، رژیم اشغالگر اسرائیل را برآن داشته که در مسائل مختلف بازنگری کند چرا که نسل جدید مقاومت ، به ابزارها و تاکتیک های جدید روی آورده که این رژیم را به چالش کشیده است.

العالم – فلسطین اشغالی

«سلیمان بشارات» درگفتگو با برنامه «مع الحدث» که جمعه شب از شبکه خبری العالم پخش شد، اظهار داشت: معادلات نسبت به سال های گذشته درحال تغییر است. اکنون سخن از معادله ای جدید است که به طور کلی با معادلات قبلی تفاوت دارد. شهرهای کرانه باختری دیگر مانند یک سال و نیم پیش نیستند که رژیم اشغالگر می توانست بدون هیچ دغدغه ای وارد این شهرها شود و با هیچ مقاومتی از سوی فلسطینی ها روبرو نمی شد.

بشارات تصریح کرد: مساله دوم این است که موانعی واقعی برای اجرای طرح های صهیونیستی و شهرک سازی در کرانه باختری به چشم می خورد.

این کارشناس فلسطینی گفت: مساله سوم که نشان دهنده هوشیاری و درک و نگرانی بیشتر برای رژیم اشغالگر است، این است که ماهیت مقاومت دیگر مقاومت سنتی قبلی درکرانه باختری نیست، به این معنا که نسل جدید مقاومت به ابزارها و تاکتیک های جدید برای مقابله با رژیم اشغالگر روی آورده ، در نتیجه رژیم اشغالگر قادر به مقابله با خیزش جدید مقاومت در کرانه باختری نیست.

وی اظهار داشت: مساله دیگر این است که ساختار تشکیلاتی آشکار که رژیم اشغالگر بتواند برآن تاثیر بگذارد، مفهومی برای نسل جدید مقاومت ندارد که این رژیم بخواهد مانند گذشته به آن ضربه بزند یا آن را ریشه کن کند.

بشارات تاکید کرد : مجموعه این چالش ها باعث شد که رژیم اشغالگر ناچار شد در این وضعیت بازنگری کند و شاید این یکی از مسائلی باشد که به رژیم اشغالگر درنحوه تعامل با این نسل جدید ضربه می زند.

کارشناس مسائل اسرائیل اظهار داشت: نبرد اخیر در اردوگاه جنین معنای جدیدی به مقاومت درکرانه باختری داد. درنتیجه انگیزه بیشتری برای ملحق شدن به صفوف مقاومت و استفاده از تاکتیک های جدید ایجاد کرد.

بشارات در بخش دیگری از سخنانش گفت: کرانه باختری عمق درگیری و نوک پیکان در رویارویی با رژیم اشغالگر در آینده است و گروه های مقاومت فلسطینی با به کارگیری تجارب سابق خود به طور مستقیم درمی یابند که کرانه باختری، صحنه اصلی هرگونه رویارویی درآینده است.

وی اظهار داشت: رژیم اشغالگر اسرائیل همواره از حضور مقتدر و گسترده و تقویت مقاومت درکرانه باختری بیمناک است و از این رو تحمل تشکیل هسته ای کامل درخصوص مقاومت را دراین منطقه ندارد.

بشارات گفت: رژیم اشغالگر قادر به مقابله با وضعیت رو به رشد جدید مقاومت در کرانه باختری نیست.

پربیننده ترین خبرها