شکار 17 پهپاد و یک جنگنده «سوخو-27» اوکراین توسط روسیه

شکار 17 پهپاد و یک جنگنده «سوخو-27» اوکراین توسط روسیه
شنبه 17 تير 1402 - 20:40

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای پدافند هوایی روسیه یک جنگنده «سوخو-27» و شماری پهپاد اوکراین را در مناطق درگیری سرنگون کردند.

العالم - اروپا

در ادامه شکار جنگنده‌ها و پهپاد نیروی هوایی اوکراین توسط روسیه، یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷» و ۱۷ فروند پهپاد اوکراین سرنگون شدند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «سپهبد ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه در نشست خبری گفت که نیروهای پدافند هوایی روسیه یک جنگنده سوخو-۲۷ اوکراین را در «جمهوری دونتسک» سرنگون کردند.

به گفته سپهبد کوناشنکوف، ۶ موشک «هایمارس» اوکراین نیز در ۲۴ ساعت گذشته رهگیری شدند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۱۷ پهپاد اوکراینی را در مناطق نزدیک به لوهانسک و دونتسک سرنگون کردند.

عملیات ویژه نظامی روسیه علیه رژیم کی‌یف از تاریخ پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و در پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد. روسیه می‌گوید ارتش اوکراین تحت نفوذ تفکرات نئونازی است و نازی‌زدایی اوکراین و پذیرش بی‌طرفی این کشور را از اهداف عملیات ویژه نظامی خود خوانده است.

با این حال، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی دریافت کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های «لئوپارد» و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

این تسلیحات برتری قابل توجهی به ارتش اوکراین در جنگ با روسیه نداده‌اند. رئیس‌جمهور اوکراین نیز اعتراف کرده که دفاع مستحکم و قدرتمند روسیه موجب شده است سرعت ضدحملات اوکراین بسیار کند پیش برود.

به گزارش فارس، طی روزهای گذشته نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور دو جنگنده سوخو-۲۵ ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

پربیننده ترین خبرها