خبرنگار العالم در سودان: ارتش به دنبال پاکسازی ام‌درمان و قطع رسیدن کمک‌ها به نیروهای واکنش سریع است

يکشنبه 18 تير 1402 - 13:39

خبرنگار العالم تاکید کرد ارتش سودان در عملیاتی مناطقی در غرب شهر ام درمان را بمباران و با هدف قرار دادن اعضای نیروهای واکنش سریع، ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

العالم - آفریقا

خبرنگار العالم در سودان گزارش داد؛ درگیری‌ها در مجاورت شهر ام‌درمان همچنان ادامه دارد، به گونه‌ای که ارتش سودان بسیاری از مناطق ام‌درمان را پاکسازی کرده است، از سوی دیگر نیروهای واکنش سریع در منازل مسکونی پناه گرفته‌اند و از سپر انسانی برای دفاع از خود استفاده می‌کنند و همین اقدام منجر به کشته‌شدن غیرنظامیان می شود.

وی افزود: عملیات شدید ارتش سودان در ام‌درمان، آغاز عملیاتی به منظور پاکسازی کامل این شهر و قطع دسترسی کامل کمک‌ها به نیروهای واکنش سریع است و پس از این عملیات ارتش برنامه‌ای برای پاکسازی شهر بحری و خارطوم دارد.

خبرنگار العالم افزود: شهر بحری به خاطر استقرار نیروهای واکنش سریع در مجاورت آن ناآرام است اما تمرکز ارتش در شرایط فعلی بیشتر بر شهر ام‌درمان برای قطع دسترسی نیروهای واکنش سریع به کمک های ارسالی است.

شایان ذکر است؛ ساعاتی پس از حمله هوایی ارتش سودان به غرب این شهر که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد، درگیری بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در شهر ام درمان خارطوم دوباره آغاز شد

وزارت بهداشت سودان تاکید کرد دستکم در این حمله حداقل بیست و دو نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.

نیروهای واکنش سریع، ارتش را به هدف قرار دادن محله‌های مسکونی ام درمان متهم کردند، در حالی که ارتش اعلام کرده است عملیاتی در غرب این شهر انجام داده که منجر به کشته شدن 20 نفر از نیروهای واکنش سریع شده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، این حمله هوایی را محکوم و از درگیری تکان دهنده شدید در منطقه دارفور خبر داد.

پربیننده ترین خبرها