کنعانی حمله تروریستی زاهدان را قویا محکوم کرد

کنعانی حمله تروریستی زاهدان را قویا محکوم کرد
يکشنبه 18 تير 1402 - 14:11

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریستی زاهدان را قویا محکوم کرد و گفت: دشمنان امنیت ایران، یک بار دیگر خادمان ملت و حافظان امنیت آنان را هدف قرار دادند.

العالم - ایران

صبح شنبه ۱۷ تیر ماه تیم چهار نفره تروریستی با پوشش ارباب رجوع اقدام به عملیات تروریستی و حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان کردند که در پی آن ستوان سوم «علیرضا کیخا» و سرباز وظیفه «مبین رشیدی» به شهادت رسیدند. یکی از نیروهای پلیس و دو نفر از مردم عادی نیز در این اقدام تروریستی مجروح شدند. البته هر چهار تروریست مهاجم توسط نیروهای پلیس به هلاکت رسیدند.

در همین ارتباط یک منبع آگاه به خبرنگار فارس در زاهدان درباره این اقدام تروریستی گفت: ساعت ۷:۱۵ یک تیم ۴ نفره تروریستی با پوشش ارباب رجوع عملیات خود برای حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان را آغاز کردند.ابتدا تروریست‌ها با پرتاب مواد منفجره به درب و داخل دژبانی به سمت کلانتری حمله کردند و دو تروریست وارد محوطه شدند و دو تروریست دیگر به سمت برجک نگهبانی کلانتری رفتند. درگیری بین تروریست‌ها و پلیس تا ساعت ۹:۳۰ ادامه پیدا کرد و در نهایت با کشته شدن هر چهار مهاجم مسلح پایان یافت.

اعلام شد که تروریست‌ها به دنبال تسخیر کلانتری و انبار مهمات بودند که در این هدف خود ناکام ماندند. پس از ان هم گروهک تروریستی «جیش الظلم» در بیانیه‌ای مسؤولیت حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان را برعهده گرفت.

ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز (یکشنبه) ۱۸ تیر ماه با بیان اینکه دشمنان امنیت ایران، یک بار دیگر خادمان ملت و حافظان امنیت آنان را هدف قرار دادند، حمله تروریستی به مقر انتظامی در شهر زاهدان را قویا محکوم کرد.

وی از خداوند برای شهدای عزیز این حمله ناجوانمردانه و تروریستی، علو درجات مسئلت کرد و به فراجا و خانواده‌های داغدار شهدا تسلیت گفت.

دولت پاکستان هم روز شنبه با محکوم کردن حمله تروریستی در زاهدان، اعلام کرد در مبارزه با تروریسم کنار دولت و ملت ایران است.

مراسم وداع با پیکر شهیدان حادثه تروریستی کلانتری ۱۶ کوی شهداء ستوان سوم «علیرضا کیخا» و سرباز وظیفه «مبین رشیدی» امروز یکشنبه مورخ ۱۸ تیر ماه از درب کلانتری ۱۶ کوی شهدای شهرستان زاهدان برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها