پشت پرده دیدار زلنسکی از جزیره افعی در دریای سیاه

پشت پرده دیدار زلنسکی از جزیره افعی در دریای سیاه
يکشنبه 18 تير 1402 - 15:07

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از جزیره افعی در دریای سیاه بازدید کرد و گفت  جزیره افعی نشانه خوبی برای این است که اوکراین تمام بخش های خاک خود را باز خواهد گرفت.

العالم - اروپا

زلنسکی خبر بازگشت خود را با همراهی تعدادی از فرماندهان نیروهای گردان «آزوف» که سپتامبر گذشته توسط نیروهای روسی از اسارت آزاد شده و به ترکیه منتقل شده بودند، از ترکیه به کشورش اعلام کرد.

تصاویر منتشر شده توسط ریاست جمهوری اوکراین، دیدار زلنسکی با فرماندهان نیروها و سوار شدن آنها به همراه وی در هواپیمای که از استانبول به پرواز درآمده را نشان می دهد.

زلنسکی همچنین از تلاش‌های رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود برای مشارکت در پرونده بازگرداندن زندانیان بازداشت شده در روسیه قدردانی کرد.

کرملین در اولین واکنش، به بازگشت تعدادی از فرماندهان گردان آزوف از ترکیه به اوکراین اعتراض کرد و دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که هیچکس روسیه را از انتقال فرماندهان گردان آزوف از ترکیه به اوکراین مطلع نکرده و آنان قرار بود تا پایان جنگ در ترکیه بمانند.

از سوی دیگر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از پایگاه های آموزشی منطقه نظامی جنوبی روسیه بازدید کرد و وزارت دفاع روسیه تصاویری از شویگو را هنگام تماشای آموزش سربازان در صفوف نیروهای منطقه جنوب منتشر کرد.

گفتنی است گزارشی از سازمان ملل به مناسبت پانصدمین روز جنگ روسیه علیه اوکراین منتشر شد و گمان می رود که اعداد واقعی بسیار بیشتر از آنها باشد.

بر اساس آخرین آمار سازمان ملل متحد، تا کنون بیش از 9000 غیرنظامی اوکراینی کشته ، بیش از 16000 نفر مجروح ، شش میلیون و سیصد هزار اوکراینی به خارج از کشور پناهنده شده اند و تعداد مشابهی نیز در داخل کشور آواره شده اند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در چارچوب دیگری، گفت آمریکا همچنان متعهد به کمک به اوکراین برای دفاع از خود است و افزود که واشنگتن به اعمال تحریم ها علیه مسکو ادامه خواهد داد.

محورهای درگیری استان های دونتسک، لوهانسک و زاپوریژیا شاهد حملات شدید و بمباران متقابل نیروهای اوکراینی و روسیه بود.

نیروهای اوکراینی با توجه به وضعیت باخموت، در ضدحمله خود پیشرفت زیادی کردند و ارتش اوکراین تصور کرد که نیروهای روسی تقریباً در باخموت محاصره شده اند.

پربیننده ترین خبرها