سفیران ایران پیش از عزیمت به محل ماموریت با امیرعبداللهیان دیدار کردند

سفیران ایران پیش از عزیمت به محل ماموریت با امیرعبداللهیان دیدار کردند
يکشنبه 18 تير 1402 - 18:13

سفیران جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، ارمنستان و کویت پیش از عزیمت به محل مأموریت خود با امیرعبداللهیان دیدار و برنامه‌های کاری خود را تقدیم وزیر امور خارجه کردند.

العالم - ایران

علیرضا ایروش سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان پیش از عزیمت به محل مأموریت با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و با تشریح آخرین وضعیت حوزه مأموریت خود، اهم برنامه‌های اولویت دار برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات با این کشور را ارائه کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به اهمیت گسترش روابط با کشورهای اروپای شرقی، بویژه با توجه به جایگاه و مسیر ترانزیتی بلغارستان، تلاش برای گسترش بیش از پیش مناسبات با این کشور در تمام زمینه‌ها، به خصوص تقویت همکاری‌های اقتصادی را مورد تأکید قرار داد.

علیرضا ایروش پیش از این در سمت های معاون اداره کل توسعه نیروی انسانی، معاون اداره کل آموزش و معاون اداره کل راهبردی، سرکنسول در حیدرآباد و شانگهای و همچنین سفیر در بوداپست خدمت کرده است.

همچنین، مهدی سبحانی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان نیز در آستانه عزیمت به محل ماموریت خود با وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو و برنامه‌های کاری خود را تقدیم امیرعبداللهیان کرد.

وزیر امور خارجه هم در این دیدار با اشاره به اولویت سیاست همسایگی، رهنمودهای لازم را ارائه کرد.

سبحانی در سم‌ های دبیر دوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، معاون سفیر در اوکراین، معاون سفیر در ترکمنستان، سرکنسول در کراچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، معاون مدیرکل غرب آسیا و مدیر کل راهبردی وزارت‌ امورخارجه خدمت کرده است.

در سومین دیدار هم، محمد توتونچی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت پیش از عزیمت به محل مأموریت با حسین امیرعبداللهیان دیدار کرد.

در این ملاقات، سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح آخرین وضعیت روابط کشورمان با کویت، مهمترین برنامه‌های توسعه روابط با این کشور را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه نیز با تاکید بر اولویت گسترش روابط با کشورهای مسلمان همسایه، رهنمودهایی جهت تقویت بیش از پیش مناسبات در همه ابعاد به خصوص حوزه های اقتصادی، فرهنگی و امور ایرانیان ارائه کرد.

توتونچی، در سمت های رییس اداره دوم خلیج فارس وزارت امور خارجه و معاونت سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط خدمت کرده است.

پربیننده ترین خبرها