هشدار کره شمالی در باره سرنگونی هواپیماهای جاسوسی آمریکا

هشدار کره شمالی در باره سرنگونی هواپیماهای جاسوسی آمریکا
دوشنبه 19 تير 1402 - 07:52

پیونگ‌یانگ اقدامات آمریکا برای استقرار زیردریایی موشکی هسته‌ای و استفاده از هواپیما‌های جاسوسی را محکوم کرد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، کره شمالی روز دوشنبه واشینگتن را به استفاده از یک هواپیمای جاسوسی برای نقض حریم هوایی این کشور متهم و برنامه‌های آمریکا را برای استقرار یک زیردریایی موشکی هسته‌ای در نزدیکی شبه جزیره کره محکوم کرد.
سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی گفت: پروازهایی «تحریک‌آمیز» توسط هواپیماهای جاسوسی آمریکا در ماه جاری انجام شد و یک هواپیمای شناسایی «چندین بار» به حریم هوایی این کشور در منطقه دریای شرقی نفوذ کرد.
سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره منتشر شد، گفت: «هیچ تضمینی وجود ندارد که حادثه تکان‌دهنده‌ای مانند سرنگونی هواپیمای شناسایی راهبردی نیروی هوایی آمریکا در دریای شرقی کره رخ ندهد.»
این سخنگو به حوادث گذشته که پیونگ‌یانگ در آنها هواپیماهای آمریکایی را سرنگون کرد، اشاره کرد و هشدار داد ایالات متحده هزینه جاسوسی هوایی «دیوانه‌وار» خود را خواهد پرداخت.
در این بیانیه همچنین از استقرار برنامه‌ریزی‌شده کشتی‌های هسته‌ای استراتژیک آمریکا در شبه جزیره کره به عنوان «آشکارترین باج‌گیری هسته‌ای» برای کره شمالی که تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و جهان است، انتقاد شده است.
در این بیانیه آمده است: «وضعیت کنونی به وضوح ثابت می‌کند که شرایط در شبه جزیره کره به دلیل اقدام نظامی تحریک‌آمیز آمریکا به آستانه درگیری هسته‌ای نزدیک می‌شود».
واشینگتن در ماه آوریل اعلام کرد یک زیردریایی بالستیک هسته‌ای را برای اولین بازدید از یک بندر کره جنوبی در چند دهه اخیر، اعزام خواهد کرد اما زمان آن را مشخص نکرد.

پربیننده ترین خبرها