گزارش العالم | مردم عراق آمریکا را مسئول مشکل برق کشور می دانند

دوشنبه 19 تير 1402 - 22:33

محافل رسمی و مردمی عراق با اشاره به فشارهای آمریکا برای ممانعت از واردات گاز از ایران به نیروگاه های عراق، آمریکا را مسئول قطع برق در شماری از شهرهای عراق دانستند.

العالم – عراق

در حالی که نیاز وزارت برق به گاز شصت میلیون فوت مکعب تخمین زده می شود؛ درخواست ها برای سیاسی نکردن پرونده واردات گاز از ایران به عراق افزایش یافته است.

"حسن الراشد" وزیر اسبق ارتباطات عراق گفت که تصمیمات آمریکا به نفع عراق نیست، در گذشته با افزایش دلار بر بازار عراق تاثیر گذاشت و الان با مشکل برق مواجهیم که علت آن تلاش آمریکا برای ایجاد نارضایتی در میان مردم عراق است تا کشور دچار بی ثباتی شود.

"امطار المیاحی" عضو شورای استان بصره گفت که عراق به ایران در زمینه پول گاز بدهکار است اما آمریکا فشار می آورد تا این بدهی پرداخت نشود و برق قطع شود.

"حسن خلاطی" عضو چارچوب هماهنگی گفت: آمریکا فشار می آورد تا بدهی گاز به ایران پرداخت نشود تا با قطع برق حاکمیت عراق دچار چالش شود؛ لذا چارچوب هماهنگی با انتشار بیانیه ای در این زمینه حمایت خود را از دولت عراق و حاکمیت این کشور برای تعامل با هر کشوری که می خواهد، اعلام نمود.

این در حالی است که دمای هوا در شهرهایی مانند بصره به 50 درجه می رسد. وزارت برق عراق نیز اعلام کرده که برای عبور از گرمای شدید هوا در تابستان سال جاری به شدت به گاز ایران نیازمند است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها