گزارش خبرنگار العالم از بازدید محمود عباس از اردوگاه جنین/ مردم خواستار حمایت تشکیلات خودگردان از مقاومت شدند

پنج‌شنبه 22 تير 1402 - 07:26

محمود عباس پس از ده سال روز گذشته چهارشنبه وارد جنین و اردوگاه آن شد تا از وضعیت شهروندان و پیشرفت کار در بازسازی اردوگاه پس از تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی بازدید کند.

العالم - فلسطین اشغالی

«رایه عروق» خبرنگار العالم در جنین گزارش داد که مردم اینجا به اندازه‌ای که از میدان آگاه هستند در سیاست خوب نیستند، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می‌گوید که فلسطین بر اساس یک «قانون» و یک «امنیت ملی» است، اما مردم اینجا می گویند «مقاومت» یکی است و برای حمایت از آن نیاز به یک موضع گیری سیاسی دارند.

«جمال حویل» عضو شورای انقلابی جنبش فتح در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت که حضور محمود عباس به نظر من تایید عملکرد رزمندگان مقاومت است چرا که طبق قوانین بین‌المللی هر ملتی حق دارد در برابر دشمن متجاوز به هر شکل ممکن از خود دفاع کند.

محمود عباس در جنین وعده داد که ویرانی‌ها همگی بازسازی خواهد شد و از تخصیص کمک مالی به اردوگاه خبر داد.

«احمد عویس» شهروند فلسطینی در گفتگو با گزارشگر العالم خاطرنشان کرد که از آمدن محمود عباس به اینجا خوشحال است و خیلی پیش از این منتظر چنین حضوری بوده است، مردم نیاز به حمایت دارند چراکه خانه هایشان و زیرساخت‌های اردوگاه به طور اساسی تخریب شده و محمود عباس وعده داد که به خسارت دیدگان کمک مالی خواهد کرد.

مردم اردوگاه از حضور محمود عباس تعجب کردند چراکه سال هاست اردوگاه جنین شاهد صحنه خونریزی و مقاومت است اما مسئولان تشکیلات خودگردان در این صحنه غایب بودند.

«علاء وشاهی» شهروند فلسطینی ساکن اردوگاه جنین در گفتگو با العالم اظهار داشت که خوشحال است که رئیس تشکیلات خودگردان در اینجا حضور یافته چراکه تصاویر هیچگاه واقعیت را آنطور که هست، نشان نمی دهند.

خبرنگار العالم در اردوگاه جنین گزارش داد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و هیأت همراهش در اردوگاه جنین پس از گشت و گذار کوتاهی که در حومه اردوگاه انجام داد، در اینجا توقف کردند و گفتند که بازسازی اردوگاه یک پروژه در حال انجام است، مردم اردوگاه همچنان گردان جنین و رزمندگان مقاومت را تشویق کردند.

پربیننده ترین خبرها