ائتلاف ناوگان آزادی؛ کشتی حنظله در راه رفع محاصره غزه

ائتلاف ناوگان آزادی؛ کشتی حنظله در راه رفع محاصره غزه
پنج‌شنبه 22 تير 1402 - 21:26

کشتی حنظله که حرکت خود را از بندر لیورپول در شمال غرب انگلیس برای شکستن محاصره غزه آغاز کرده است، در ادامه مسیر به سوی مقصد اعلام شده هم اکنون به شهر بریستول رسیده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کشتی حنظله پنجشنبه گذشته از بندر لیورپول در شمال غرب انگلیس حرکت خود را آغاز کرد و اکنون به شهر بریستول در جنوب غربی این کشور رسیده است. اعزام این کشتی به سمت نوار غزه به منظور شکستن محاصره این منطقه و توسط ائتلاف «ناوگان آزادی» انجام شده است.

کشتی حنظله که حامل تعدادی از حامیان حقوق فلسطینیان و مخالفان ادامه محاصره تحمیلی به نوار غزه از سراسر جهان است تا ۱۹ ماه جاری میلادی در این شهر باقی خواهد ماند.
شهر بریستول به همین مناسبت شاهد برنامه‌هایی 10 روزه و برگزاری سمینارهای فرهنگی و فعالیت‌های هنری و موسیقی برای دفاع از حقوق فلسطینیان است تا از این طریق رنج‌های ساکنان نوار غزه ناشی از محاصره 15 ساله این منطقه به مردم معرفی شود.

پیش از این در سال ۲۰۱۰ نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به ناوگان آزادی از جمله کشتی مرمره ترکیه شماری از حامیان فلسطین را کشتند و برخی ها را نیز زخمی کردند.

حمله رژیم اسرائیل به کاروان آزادی در تاریخ ۳۱ مه ۲۰۱۰ (۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹) توسط کماندوهای واحد شایتت ۱۳ ارتش اسرائیل به یک ناوگان دریایی حامل کمک‌های بشردوستانه تحت عنوان ناوگان آزادی به باریکهٔ غزه، که شامل شش کشتی حامل ۶۶۳ فعال حامی فلسطینیان از ۳۷ کشور بود، صورت گرفت.
این حمله در آب‌های آزاد و در شرایطی انجام شد که این کشتی قصد شکستن محاصره دریایی نوار غزه و رساندن کمک‌های بشردوستانه را داشت. 9 نفر از فعالان حمایت از فلسطین روی کشتی اصلی یعنی کشتی مرمره ترکیه، طی درگیری در نتیجه ورود کماندوها به این کشتی کشته شدند در این درگیری حدود ۶۰ فعال و ۱۰ سرباز اسرائیلی در نیز زخمی‌شدند.

پربیننده ترین خبرها