یمن: یک گروه تروریستی وابسته به امارات را بازداشت کردیم

یمن: یک گروه تروریستی وابسته به امارات را بازداشت کردیم
جمعه 23 تير 1402 - 03:05

وزارت کشور دولت نجات ملی یمن خبر داد که اعضای یک گروه تروریستی وابسته به امارات را بازداشت کرده است که در استانهای مختلف قصد خرابکاری و انفجار داشته‌اند.

العالم-یمن

وزارت کشور دولت نجات ملی یمن بعد از ظهر امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای، از انهدام یک باند تروریستی خبر داد که وابسته به امارات عربی متحده بوده است.

شبکه خبری المسیره ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، پیش از اینکه امارات برای انجام اقدامات تروریستی، پول و موارد منفجره در اختیار این باند قرار دهد، اعضای باند از اماکن حساس و مواضع نظامی در مناطق آزاد شده اطلاعات گردآوری می‌کردند.

در این بیانیه آمده است، بنا بر اطلاعات دریافتی و با هماهنگی دستگاه امنیتی و اطلاعاتی، گروههای تحقیق و بازرسی برای شناسایی این عناصر و نحوه ارتباطات آنان مستقر شدند. نهادهای امنیتی پس از اینکه اعضای این باند بتوانند امنیت عمومی یمن را بر هم بزنند، آنان را بازداشت کردند.

وزارت کشور یمن از مردم این کشور خواست که نسبت به هر گونه اقدام مشکوکی که امنیت را بر هم بزند و مایه نگرانی شود، هوشیار باشند و شایعاتی را پخش نکنند که به سود دشمن باشد.

در همین ارتباط، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اخیرا گفت: «امارات عقب‌نشینی واقعی با تمامی تشکیلات نظامی خود از یمن را آغاز کرده اما ما اطلاعات تقریباً دقیقی داریم که قصد دارد بعضی از جزایر یمنی را نگه دارد. اما ما تأکید می‌کنیم که ما ماندن یمن به اندازه یک اینچ را هم نمی‌پذیریم

این عضو انصارالله یمن از ادامه حصول توافق میان صنعا و عربستان سعودی را تأیید کرد اما گفت: «ما هنوز منتظریم عربستان سعودی این تفاهم را اجرا کند.» او گفت تفاهم حاصل‌شده تمامی پرونده‌ها اعم از ترک مخاصمه یا رسیدن به صلح ماندگار و جامع را شامل می‌شود و این به نفع هر دو طرف است

او همچنین تصریح کرد انصارالله از هر گونه رویکرد توسط عربستان سعودی برای رسیدن به صلح با یمن یا هر یک از دیگر گروه‌های محور مقاومت حمایت می‌کند. البخیتی گفت که تفاهمات و راه‌حل‌های حاصل‌شده در دو مرحله خواهد بود یکی قبل از عید فطر و دیگری در زمانی دیگر.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها