گزارش خبرنگار العالم از جزئیات اعتراضات در منطقه سبز بغداد+فیلم

جمعه 23 تير 1402 - 19:22

مردم عراق امروز برای محکوم کردن دخالت های آشکار آمریکا در امور سیاسی امنیتی و اقتصادی کشورشان تظاهرات کردند.

العالم ـ عراق

نوید بهروز خبرنگار العالم در عراق گفت: صدها نفر از هواداران مقاومت از اهالی بغداد عازم ورودی های منطقه سبز و مشخصا در برابر پل هوایی در منطقه سبز حضور یافتند. مقامات امنیتی ورودی های منطقه سبز را بستند و صدها نفر از نیروهای خود را در راههای منتهی به به منطقه سبز مستقر کردند تا مانع ورود تظاهرکنندگان شوند.

وی افزود: تظاهرکنندگان خواهان تجمع در برابر سفارت آمریکا در منطقه سبز بودند. به گفته تنظیم کنندگان تظاهرات، این تجمع به سبب دخالت های آشکار آمریکا در امور امنیتی و سیاسی و حتی اقتصادی عراق برگزار شده است.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: برخی افشاگری ها حاکی از آن است که امریکا درصدد هدف گرفتن برخی رهبران مقاومت و مشخصا اکرم کعبی دبیر کل جنبش نجباء بوده است ؛ آمریکایی ها جنبش النجباء را به هدف گرفتن نیروهای آمریکایی در سوریه متهم کرده اند. سفیر آمریکا در عراق این تهدیدات را به دولت عراق منتقل کرد. همچنین طبق گزارش روزنامه انگلیسی میدل ایست، این تهدیدات در تماس تلفنی جو بایدن با سودانی نخست وزیر عراق نیز مطرح شد.

همزمان با فراخوان تجمع گسترده در منطقه سبز بغداد در اعتراض به گزارش روزنامه انگلیسی میدل ایست مبنی بر برنامه ریزی آمریکا برای هدف گرفتن برخی رهبران گروه های مقاومت عراق و نیز برای محکومیت دخالت های آشکار آمریکا در امور عراق، چند هزار نیروی امنیتی در منطقه سبز بغداد مستقر شدند.

طبق این گزارش، تمام راه های منتهی به منطقه سبز بسته شد و 3 هزار نیروی امنیتی در این منطقه مستقر شدند.

پربیننده ترین خبرها