حبس ابد برای داعشی آمریکایی

حبس ابد برای داعشی آمریکایی
شنبه 24 تير 1402 - 12:02

قاضی فدرال در نیویورک، «میرساد کاندیچ» آمریکاییِ کوزوویی‌تبار را به دلیل عضویت در داعش و جذب نیرو برای این گروه تروریستی به حبس ابد محکوم کرد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، «نیکلاس جی گارائوفیس» قاضی فدرال ناحیه بروکلین آمریکا، یک آمریکایی به نام میرساد کاندیچ ۴۱ ساله و ساکن سابق نیویورک را در رابطه با اتهامات تروریستی مجرم شناخت.

کاندیچ به دلیل ایفای نقش به عنوان عضو گروه تروریستی داعش، جذب نیرو و قاچاق سلاح برای این گروه تروریستی در سوریه و عراق به حبس ابد محکوم شد.

این آمریکایی ساکن نیویورک که اصالتا اهل کوزوو است، سال ۲۰۲۲ (سال گذشته) در رابطه با کمک کردن به داعش و پنج فقره حمایت مادی از داعش متهم شناخته شده بود اما روز جمعه (دیروز) حکم او صادر شد.

گفته می‌شود که او در جذب نیروهای خارجی شامل شهروندان استرالیایی و برخی کشورهای غربی برای داعش ایفای نقش کرد و همچنین با اسناد هویتی تقلبی بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ از آمریکا به دیگر کشورها شامل ترکیه رفت و از آنجا به سوریه رفت و آمد می‌کرد.

به گفته مقام‌های قضایی آمریکا، این فرد همچنین در تبلیغات برای داعش در فضای مجاری نقش فعالی داشت. تبدیل افراد و شهروندان غربی به افراد تندرو و در نهایت تشویق آنها برای سفر به ترکیه به منظور پیوستن به داعش در سوریه فعالیت داشت.

به گزارش فارس، میرساد کاندیچ در سال ۲۰۱۳ از آمریکا ابتدا به پاناما رفت و از آنجا عازم برزیل، پرتغال، آلمان، کوزوو و ترکیه شد و در نهایت خود را از طریق ترکیه به سوریه رساند و با پیوستن به داعش در حومه حلب در کنار دیگر تروریست‌ها مشغول جنگ شده بود.

بنا بر گزارش‌ها، کاندیچ در زمینه گسیل چند هزار نفر از شهروندان کشورهای غربی به اراضی تحت اشغال داعش در سوریه و عراق دخالت داشت که یکی از آنها، «جیک بیلاردی» اهل استرالیا بود که در سن ۱۸ سالگی کشورش را به مقصد ترکیه ترک کرد و برای داعشی‌ها در عراق عامل انتحاری شد و جان بیش از ۳۰ نیروی پلیس و نظامی عراق را گرفت.

پربیننده ترین خبرها