برای ۲۸اُمین هفته متوالی صورت گرفت؛

تظاهرات‌ علیه اصلاحات قضایی نتانیاهو در سرتاسر اراضی اشغالی

تظاهرات‌ علیه اصلاحات قضایی نتانیاهو در سرتاسر اراضی اشغالی
شنبه 24 تير 1402 - 22:30

رسانه های صهیونیستی از تظاهرات مجدد در سرتاسر اراضی اشغالی در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

مخالفان کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای بیست و هشتمین هفته متوالی علیه طرح جنجالی تغییرات قضایی دست به تظاهرات زدند.

بنابر گزارش رسانه های صهیونیستی، شهرهای مختلف فلسطین اشغالی امشب (شنبه ) برای بیست و هفتمین هفته متوالی درحالی شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به طرح جنجالی تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی وی عصر امروز (شنبه) به علت از حال رفتن به بیمارستان منتقل شده بود.

تظاهرات اصلی در شهر تل‌آویو در خیابان کاپلان برگزار شده است. در شهر حیفا نیز تظاهرات گسترده‌ای برگزار شد.

معترضان در بیست و هشتمین هفته تظاهرات علیه نتانیاهو، مجسمه عریانش را به خیابان‌ها آوردند.

دفتر نتانیاهو تایید کرد که او عصر امروز شنبه (۱۵ ژوئیه) به بیمارستان منتقل شده است. به گزارش «واللا»، نتانیاهو پس از این که برای مدت کوتاهی هوشیاری خود را در خانه‌اش از دست داد، به بخش اورژانس بیمارستان منتقل شده بود اگر چه وی چند ساعت بعد در پیامی ویدئویی اعلام کرد که حالش خوب بوده و گرما زده شده است.

پس از آغاز تلاش‌های کابینه رژیم صهیونیستی برای اعمال تغییرات در ساختار قضایی، فلسطین اشغالی به‌ویژه شهرهای مهم آن از جمله تل‌آویو و حیفا، هفته‌هاست شاهد تظاهرات پیوسته بوده‌ است.

ش

در طرح کابینه نتانیاهو در خصوص اصلاحات قضایی، از اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی کاسته می‌شود و در مقابل قدرت قوه مجریه و مقننه تقویت خواهد شد. در این طرح با تضعیف دستگاه قضایی این رژیم، کابینه و احزاب سیاسی این امکان را خواهند یافت که کمیته انتخاب قضات در دادگاه‌ها را با تعیین اعضای احزاب و سیاستمداران کنترل کنند و از عضویت قضات در این کمیته ممانعت به عمل آورند.

اقدامی که مخالفان معتقدند، نتانیاهو در تلاش است با تضعیف قوه قضاییه از خود در برابر اتهامات فساد محافظت کند.

پربیننده ترین خبرها