کالیفرنیای آمریکا در آتش می سوزد؛ دستور تخلیه هزار خانه + فیلم

شنبه 24 تير 1402 - 23:26

سه آتش سوزی جنگلها در جنوب کالیفرنیا که از بعد از ظهر روز جمعه در میان موج گرمای سوزان تابستان در آمریکا آغاز شده، موجب شده است تا صدها آتش نشان به منطقه اعزام شده و دستور تخلیه هزار خانه صادر شود.

العالم - آمریکا

مقامات آمریکایی روز شنبه به وقت محلی اعلام کردند آتش سوزی ها همه در فاصله ۶۵ کیلومتری از یکدیگر در مناطق عمدتاً روستایی در اطراف شهرستان ریورساید واقع در جنوب شرقی لس‌آنجلس رخ داده اند.

به گفته مقامات سازمان جنگلداری و حفاظت از آتش سوزی کالیفرنیا، به دلیل این آتش سوزی ها از ساکنان نزدیک به یک هزار خانه خواسته شده است خانه های خود را ترک کنند. با این حال هنوز گزارشی از صدمات یا تلفات مالی وجود ندارد.

سازمان جنگلداری و حفاظت از آتش سوزی کالیفرنیا اعلام کرد گسترش دو مورد از آتش سوزی ها تا ساعات پایانی جمعه متوقف شده اما آتش سوزی سوم با "سرعت سریع"در بیش از (۵ کیلومتر مربع) در گسترش یافته است. صدها آتش نشان به محل اعزام شده اند.

کالیفرنیا برای گرمترین آب و هوای سال آماده می شود و شهر ریورساید یکی از مناطقی است که تحت هشدار گرمای بیش از حد است.

پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا در نوادا، آریزونا و کالیفرنیا افزایش یابد و در برخی مناطق بیابانی به بالای ۱۲۰ درجه فارنهایت (۴۸.۸ درجه سانتیگراد) در طول روز برسد و در طول شب دمای هوا بالای ۹۰ فارنهایت ( ۳۲.۲ درجه سانتیگراد) باقی بماند.

مقامات کالیفرنیا در اوایل هفته در مورد خطر آتش سوزی هشدار داده بودند.

"وید کروفوت" وزیر منابع طبیعی کالیفرنیا، در نشستی خبری اعلام کرد: "همانطور که به ماه های میانی فصل تابستان نزدیک می شویم و پوشش گیاهی که در فصل بهار مرطوب رشد کرده است، خشک می شود، شاهد افزایش فعالیت آتش سوزی های جنگلی خواهیم بود."

به گزارش ایرنا، سازمان جنگلداری و حفاظت از آتش سوزی کالیفرنیا اعلام کرد که علت هر سه آتش سوزی در حال بررسی است.

پربیننده ترین خبرها