واکنش حزب‌الله نسبت به مصوبه پارلمان اروپا درباره آوارگان سوری

واکنش حزب‌الله نسبت به مصوبه پارلمان اروپا درباره آوارگان سوری
يکشنبه 25 تير 1402 - 01:21

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان شنبه شب در سخنانی نسبت به مصوبه اخیر پارلمان اروپا در خصوص لزوم تداوم حضور آوارگان سوری در لبنان، واکنش نشان داد.

العالم - لبنان

به گزارش المنار، هاشم صفی‌الدین با گستاخانه و زشت خواندن این مصوبه، این اقدام را مداخله در امور لبنان ارزیابی کرد و افزود: این اقدام اروپایی‌ها به منزله مداخله گستاخانه در امور لبنان و تحمیل برخی مسائل به ملت لبنان است.

وی گفت: این اقدام اروپایی‌ها در حالی است که خود آنها به همراه آمریکایی‌ها این مشکلات و بلاها را بر سر لبنان، سوریه، عراق و منطقه آورده‌اند. بنابراین آن‌ها باید به امور مربوط به خود بپردازند.

صفی الدین با باطل‌ خواندن دستورات و توصیه‌های اروپا به لبنان و لزوم تغییر سبک سخن گفتن اروپایی‌ها با کشورش خاطر نشان کرد: اصل در اعتقاد به حاکمیت لبنان، میهن و کرامت است.

پیشتر نیز عصام شرف‌الدین وزیر امور مهاجران دولت پیشبرد امور لبنان نیز ضمن محکوم کردن اقدام پارلمان اروپا درباره لزوم ادامه حضور آوارگان سوری در کشورش، مصوبه این نهاد اروپایی را در راستای نمایش لبنان به عنوان یکی از مستعمره‌های اتحادیه اروپا دانسته و تأکید کرده بود: از پارلمان اروپا می‌خواهیم که از لبنان بابت این مصوبه عذرخواهی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها