پهلو گرفتن اولین کشتی ایرانی در «مصراته» پس از ۱۰ سال

پهلو گرفتن اولین کشتی ایرانی در «مصراته» پس از ۱۰ سال
يکشنبه 25 تير 1402 - 09:13

سفارت ایران در لیبی به تازگی با استقرار تیم دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در این کشور عربی و آفریقایی فعالیت خود را مجددا از سرگرفته است .

العالم - لیبی

عین الله سوری، رئیس هیات دیپلماتیک ایران در لیبی در مورد آخرین وضعیت سفارت ایران در لیبی با بیان که با توجه به تعطیلی چند ساله سفارت ایران در لیبی ، مشغول سامان دادن به امور ساختمان سفارت هستیم، گفت: خوشبختانه سفارت هم اکنون آمادگی پذیرش مراجعان را دارد. در چند روز گذشته نیز ملاقات‌های بسیار خوبی با برخی از مقامات لیبیایی انجام گرفته که بیانگر اراده قوی طرفین در توسعه روابط به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری است.

وی ادامه داد: در همین راستا کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در لیبی نیز فعالیت خود در این کشور را از سرگرفته است و چهارشنبه گذشته اولین کشتی ایران در بندر مصراته بعد از حدود ده سال پهلو گرفت.

شرایط زندگی در لیبی کاملا عادی است

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران افزود: شرایط امنیتی لیبی به سطح خوبی ارتقا یافته و شرایط زندگی کاملا عادی است ، به همین دلیل امیدواریم در کوتاه مدت سطح روابط فیمابین را به شرایطی برسانیم که پیشتر ایران و لیبی از آن برخوردار بودند.

وی همچنین گفت: دولت وفاق ملی در لیبی نیز از حضور مجدد ایران در طرابلس استقبال کرده و ما در این مدت دیدارهایی نیز با برخی از مسئولان این کشور داشته ایم.

سوری تصریح کرد : امیدوارم تا ده روز آینده امور آماده سازی ساختمان سفارت جهت پذیرش شایسته‌تر مراجعین را به پایان برسانیم تا بتوانیم بیشتر بر وظایف ذاتی خویش تمرکز کنیم.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها