در گفت وگو با العالم؛

کارشناس عرب: روند امتناع صهیونیست ها از خدمت در ارتش افزایش یافته است

چهارشنبه 28 تير 1402 - 09:59

کارشناس عرب مسائل «اسرائیل» با اشاره به روند رو به تشدید درگیری اپوزیسیون داخل سرزمین های اشغالی با دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیست گفت: این درگیری ها باعث به تحلیل رفتن ارتش اشغالگر می شود.

العالم _ سرزمین های اشغالی

حسن حجازی کارشناس لبنانی مسائل «اسرائیل» در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: جنبش اعتراضی به بسیاری از تاسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی از جمله قطارها ضربه زده و آنها را مختل کرده که نشانه ای واضح از این واقعیت است که معترضان می توانند زندگی را درون رژیم به طور کامل به تعطیلی بکشانند.

وی گسترش اعتراضات را پیامی آشکار مبنی بر مخالفت با اصلاحات قضایی چند روز پیش از اتمام مرحله اول این اصلاحات دانست، اصلاحاتی که مانع این می شود که دادگاه عالی بر کابینه نظارت داشته باشد و آن را وادار به پاسخگویی کند.

این کارشناس لبنانی با بیان اینکه اپوزیسیون در سرزمین های اشغالی می گوید که اگر نتانیاهو اصرار به ادامه این اصلاحات داشته باشد، نافرمانی مدنی را گسترش خواهد داد، خاطرنشان کرد: آنچه اخیرا رخ داده نمونه ای از آن چیزی است که ممکن است در روزهای آینده با خشونت و گستردگی بیشتر رخ دهد که پیامی قوی از سوی نیروهای معترض و احزاب اپوزیسیون است و کابینه نتانیاهو را در تکمیل مرحله اصلاحات با چالش های بزرگی مواجه می کند.

حجازی خاطرنشان کرد: خطر بزرگی در کمین ارتش رژیم اشغالگر قرار دارد و آن گسترش پدیده امتناع صهیونیست ها از خدمت در یگان های نیروی هوایی، اطلاعات و یگان های زبده است. شمار این افراد به حدی زیاد شده است که هیچکس انتظار آن را نداشت. این تعداد به ده ها هزار نفر رسیده است و این مانع بزرگی بر سر راه ارتش اشغالگر برای انجام هرگونه عملیات نظامی خواهد بود.

وی به هشدار کارشناسان نظامی اشاره کرد که می‌گویند نیروی هوایی نمی‌تواند با این وضع هماهنگ شود و برخی حتی درباره متلاشی شدن تشکیلات نظامی هشدار داده اند.

پربیننده ترین خبرها