واکنش شبکه های اجتماعی به فوران اعتراضات در سرزمین های اشغالی

واکنش شبکه های اجتماعی به فوران اعتراضات در سرزمین های اشغالی
چهارشنبه 28 تير 1402 - 15:00

تظاهرات شهرک نشینان صهیونیست علیه تلاش‌های کابینه بنیامین نتانیاهو برای تصویب مجموعه‌ای از قوانینی که معترضان آن را کودتا علیه مشروعیت و دموکراسی می‌دانند، در بحبوحه خودداری و سرباز زدن نظامیان این رژیم برای خدمت در ارتش ادامه دارد.

العالم _ داغ های مجازی

ده‌ها هزار صهیونیست روز گذشته (سه شنبه) در ادامه سلسله تظاهرات علیه کابینه افراطی نتانیاهو با تظاهرات در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی فلسطین تلاش کردند راه‌ها را ببندند و مانع حرکت قطارها شوند.

معترضان حداقل شش بزرگراه را مسدود کردند و در ایستگاه های اصلی قطار در ساعات شلوغی بعدازظهر تظاهرات کردند و با پرتاب اسکناس های جعلی که نشانه فساد است، وارد ساختمان بورس تل آویو شدند. نیروهای اسب سوار پلیس برای متفرق کردن معترضانی که در طول شب جاده ها را مسدود کرده بودند وارد عمل شدند همچنین پلیس از ماشین های آب پاش استفاده کرد. پلیس اعلام کرد که حداقل 45 نفر را بازداشت کرده است.

این تظاهرات و اعتراضات در حالی ادامه دارد که کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) همچنان به بحث در مورد اصلاحیه قانون با هدف کاهش اختیارات قضات دیوان عالی و جلوگیری از لغو هر گونه تصمیم یا انتصاب دولتی توسط آنها ادامه می دهد. پارلمان اسراییل قرار است اواخر تیرماه جاری جلسات رای گیری برگزار کند و در صورت تصویب، این اصلاحیه به قانون تبدیل خواهد شد.

در همین حال تهدید افسران و نیروهای ذخیره در نهادهای مختلف امنیتی رژیم صهیونیستی از جمله در واحدهای نخبه نظامی، اطلاعاتی و نیروی هوایی به پایان دادن به خدمت داوطلبانه خود و بی اعتنایی به درخواست‌ها برای جذب نیرو در صورت اقدام کابینه نتانیاهو به تصویب قانون یاد شده، در حال افزایش است.

در چنین شرایط بحرانی، کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویر و کلیپ‌هایی از هزاران تظاهرکننده صهیونیست در خیابان‌های مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی به اشتراک گذاشتند.

کاربری به نام حیدر سلمان با انتشار تصویری نوشت: تظاهرات گسترده ضد اصلاحات قضایی.

یک حساب کاربری هم با نام «زباله دادن تاریخ» با انتشار تصویری از اعتراضات نوشت: کابینه نتانیاهو رو به سقوط.

کاربری هم به نام «راکان» با انتشار تصویری از تظاهرات گسترده نوشت: سرزمین های اشغالی در حال فوران است.

کاربر دیگری هم با نام صادق المحمداوی با انتشار تصویری از درگیری پلیس رژیم اشغالگر با ساکنان تل آویو مرکز رژیم صهیونیستی نوشت: خیابان های تل آویو مملو از معترضان ضد نتانیاهو است.

پربیننده ترین خبرها