حماس رای کنگره آمریکا را محکوم کرد/ تاریخ سیاه صهیونیست ها مملو از دهها قتل عام است

حماس رای کنگره آمریکا را محکوم کرد/ تاریخ سیاه صهیونیست ها مملو از دهها قتل عام است
چهارشنبه 28 تير 1402 - 18:21

جنبش حماس رای کنگره آمریکا به قطعنامه‌ای که "رژیم صهیونیستی را حکومتی غیرنژادپرست می‌ داند"، را به شدت محکوم کرد.

العالم فلسطین

حماس با انتشار بیانیه ای این تصمیم را حمایت آشکار آمریکا از رژیم صهیونیستی و تشویق آن به ادامه جنایت و تجاوز علیه مردم فلسطین به ویژه قتل و سیاست پاکسازی نژادی دانست.

این بیانیه ادامه داد:تصمیم آمریکا تاریخ سیاه رژیم صهیونیستی که مملو از ده‌ها کشتار و قتل عام است و جنایات اخیر شهرک‌نشینان صهیونیست در حواره با حمایت ارتش صهیونیستی را نادیده گرفته است. همچنین ده ها روستای فلسطینی که در معرض آتش زدن و تخریب منازل، خودروها و مزارع قرار گرفتند که همگی نمونه ای شرم آور از نژادپرستی و سیاست پاکسازی نژادی تل آویو علیه مردم فلسطین است که با محکومیت گسترده بین المللی مواجه شده است.

حماس به مواضع فاشیستی بسیاری از مقامات صهیونیست مانند اسموتریچ وزیر جنایتکار اسرائیلی که گفته بود فلسطینی ها یا باید در "اسرائیل" به عنوان شهروند درجه دو زندگی کنند یا اخراج شده و یا به قتل برسند، اشاره کرد.

جنبش حماس تاکید کرد که تصمیم ظالمانه آمریکا، ماهیت این رژیم اشغالگر، جنایتکار و نژادپرست که مبتنی بر سیاست پاکسازی نژادی، آواره کردن صاحبان این سرزمین و جایگزینی آنها با متجاوزان و اشغالگران است را تغییر نخواهد داد.

حماس ادامه داد: تروریسم صهیونیستی، مردم فلسطین را از ادامه مبارزه و مقاومت مشروع خود در برابر رژیم صهیونیستی تا زوال آن از سرزمین ما و تأسیس کشور فلسطینی با پایتختی قدس بازنمی دارد.

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که رژیم صهیونیستی را حکومتی غیرنژادپرست می‌داند.

در این قطعنامه آمده است که "اسرائیل یک حکومت نژادپرست یا آپارتاید نیست و آمریکا همواره شریک و حامی قوی آن باقی خواهد ماند.

از مهمترین مخالفان این قطعنامه می توان به رشیده طلیب و الهان عمر دو نماینده مسلمان اشاره نمود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها