10 زخمی در حمله تظاهرکنندگان خشمگین عراقی به سفارت سوئد

10 زخمی در حمله تظاهرکنندگان خشمگین عراقی به سفارت سوئد
پنج‌شنبه 29 تير 1402 - 11:49

بر اثر پرتاب سنگ در تظاهراتی که سحرگاه امروز در مقابل سفارت سوئد در بغداد صورت گرفت، حدود 10نفر از نیروهای امنیتی، خبرنگاران و معترضان زخمی شدند.

العالم ـ عراق

به گزارش العالم به نقل از یک منبع امنیتی عراقی، مقامات امنیتی عراق پس از به آتش کشیدن سفارت سوئد در بغداد توسط معترضان خشمگین تدابیر سختگیرانه ای را در مجاورت سفارت سوئد در بغداد اعمال کردند.

این تظاهرات سحرگاه امروز و در آستانه یک تجمع جدید در سوئد در مقابل سفارت عراق که سازماندهندگان آن قصد دارند یک جلد قرآن کریم و همچین پرچم عراق را به آتش بکشند، برگزار شده است.

حمله به سفارت سوئد در عراق به دنبال یورش سحرگاه امروز تظاهرکنندگان به سفارت سوئد در بغداد، برخی منابع گزارش دادند که هوداران مقدی صدر رهبر جریان صدر، پس از آتش زدن سفارت سوئد، وارد این سفارتخانه شدند.

در همین حال صبح امروز نیز شماری از معترضان در برابر سفارت سوئد در بغداد در اعتراض به اعطای مجوز دوم سوئد برای هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم تظاهرات کردند.

بازداشت تعدادی از خبرنگاران

یک منبع امنیتی گفت که مقامات امنیتی عراق امروز (پنجشنبه) تعدادی از خبرنگاران را که در حال پوشش خبری هجوم و آتش زدن سفارت سوئد در بغداد بودند، بازداشت کردند.

این منبع افزود: مقامات بدون اطلاع از جزئیات بیشتر، این خبرنگاران را که شهروندان عراقی شاغل در رسانه های غربی هستند، به یک مرکز امنیتی منتقل کردند.
بنابر اعلام منبع امنیتی عراقی، این تظاهرات که سحرگاه امروز به وقوع پیوست، بر اثر پرتاب سنگ حدود 10 نفر زخمی در میان نیروهای امنیتی، خبرنگاران و معترضان برجای گذاشت.

به دنبال اقدام پلیس سوئد جهت صدور مجوز جدید تجمع برای روز پنجشنبه (امروز) در برابر سفارت عراق در استکهلم که در آن قرار است قرآن کریم و پرچم عراق آتش زده شود، سفارت سوئد در بغداد از سوی تظاهرکنندگان خشمگین به آتش کشیده شد.

خبرگزاری «تی‌تی» سوئد روز چهارشنبه گزارش داد، پلیس این کشور مجوز یک تجمع برای روز پنجشنبه در برابر سفارت عراق در استکهلم را صادر کرده که در آن قرار است قرآن و پرچم عراق آتش زده شود.

گفته می شود، یکی از دو نفری که مجوز برگزاری این اقدام موهن را دریافت کرده، همان فردی است که در هفتم تیرماه، مبادرت به آتش زدن قرآن کریم در استکهلم کرده بود.

پربیننده ترین خبرها