مشاور مکرون ، چین را به ارسال تجهیزات دارای کارکرد نظامی به روسیه متهم کرد

مشاور مکرون ، چین را به ارسال تجهیزات دارای کارکرد نظامی به روسیه متهم کرد
شنبه 31 تير 1402 - 08:48

مشاور دیپلماتیک ارشد امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، چین را متهم کرد که کالاهایی را به روسیه ارسال می‌کند که ممکن است در تجهیزات نظامی کاربرد داشته باشند.

العالم - اروپا

به گزارش رویترز، امانوئل بون جمعه در اجلاس امنیتی آسپن در کلرادوی آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا غرب هیچ نشانه‌ای از کمک چین به روسیه در جنگ اوکراین مشاهده کرده است یا خیر، گفت: بله، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آنها در حال انجام کارهایی هستند که ما ترجیح می‌دهیم این کار را انجام ندهند.

وی در این باره که آیا چین به روسیه تسلیحات تحویل می‌دهد یا نه، افزود: خب، نوعی تجهیزات نظامی. تا جایی که ما می‌دانیم ارسال این تجهیزات نظامی گسترده نیست. اما لازم است که اصلا چیزی ارسال نشود.

مقام‌های فرانسوی به سی.ان.ان گفتند که منظور بون، فناوری‌های دارای کارکرد دوگانه و کمک‌های غیرمرگبار مانند کلاهخود و زره بوده است.

چین از آغاز جنگ اوکراین تاکنون بارها ارسال تجهیزات نظامی به روسیه را رد کرده است.

بون جزو تیم دیپلماتیکی که در ماه آوریل همراه با مکرون به چین رفت و جزو اعضای اصلی تیم تماس رئیس جمهوری فرانسه با مقام‌های چینی است.

وی افزود: چیزی که بیشتر از همه به آن نیاز داریم، خودداری چینی‌هاست. آنها باید بدانند که اوکراین یک مناقشه در سطح جهانی است و اصولا نمی‌توانیم اجازه بدهیم که اوکراین شکست بخورد.

بون در پاسخ به این پرسش که چین نباید چه چیزهایی به روسیه بدهد، گفت: تحویل سلاح و کمک اقتصادی.

پربیننده ترین خبرها