افزایش اعتراضات صهیونیست ها؛

خبرنگار العالم: کابینه نتانیاهو به لحظات سرنوشت ساز نزدیک می شود

شنبه 31 تير 1402 - 14:34

خبرنگار العالم در قدس اشغالی خاطرنشان کرد که بیش از 1100 خلبان و سایر نظامیان صهیونیست امتناع خود را از خدمت نظامی اعلام کرده اند و این عدد رو به فزونی است.

العالم-فلسطین اشغالی

خضر شاهین خبرنگار العالم در قدس اشغالی گزارش داد: بیش از 1100 خلبان و سرباز صهیونیست نامه اعتراضی امضا کرده اند و داده ها حاکی از آن است که عده بیشتری از خلبانان و افسران به این اعتراضات خواهند پیوست.

وی افزود: 48 ساعت آینده برای کابینه بنیامین نتانیاهو بسیار سرنوشت ساز است و باید منتظر باشیم تا ببینم که آیا او بر لایحه اصلاحات قضایی اخیر خود که به کنست ارائه کرده، پافشاری خواهد کرد یا آن را تعلیق کرده و یا اینکه در آن تغییراتی خواهد داد.

خبرنگار العالم در قدس اشغالی خاطرنشان کرد: بسیاری از اعضای کابینه نتانیاهو خواستار تخفیف قائل شدن در بندهای لایحه مذکور هستند تا خشم شهرک نشینان فرو بکاهد، درحالی‌که تنها خواسته شهرک نشینان که خشم آنها نیز رو به افزایش است، توقف خط مشی اصلاحات قضایی است.

گفتنی است که اصلاحات قضایی صورت گرفته توسط کابینه ملی‌گرا و مذهبی نتانیاهو، رژیم صهیونیستی را عمیقاً دوقطبی کرده و آن را در یکی از شدیدترین بحران‌های داخلی خود فرو برده و حتی نگرانی مهم‌ترین متحدش، ایالات متحده را برانگیخته است.

در همین حال روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که بیش از ۱۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو تظاهراتی را از تل آویو به سمت قدس اشغالی با پای پیاده برگزار کردند.

این معترضان، امشب علاوه بر برپایی چادر جلوی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، جلوی اقامتگاه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم نیز تظاهرات می‌کنند.

درهمین حال، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز خاطرنشان کرد که معترضان قصد دارند تا عصر شنبه به کنست برسند و مقابل محل اقامت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر نیز تجمع و تظاهرات کنند.

پربیننده ترین خبرها