آخرین واکنش‌ها به نامه تمرد هزاران نظامی صهیونیست؛

باند نتانیاهو: تسلیم نظامیان نمی‌شویم/ هشدار فرماندهان ارتش درباره فروپاشی

باند نتانیاهو: تسلیم نظامیان نمی‌شویم/ هشدار فرماندهان ارتش درباره فروپاشی
شنبه 31 تير 1402 - 17:28

فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی درحالی درباره فروپاشی ارتش به خاطر تصویب لایحه جنجالی تغییرات قضائی هشدار داده‌اند که کابینه افراطی و تندروی حاکم بر تصویب آن تاکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

براساس نوشته روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، در شرایطی که هزاران نیروی نظامی از جمله صدها خلبان رژیم صهیونیستی از حضور نیافتن در محل کار در اعتراض به لایحه تغییرات قضائی خبر داده اند، «بزالل اسموتریچ» و «ایتامار بن گویر» از رهبران احزاب افراطی حاکم بر این رژیم، بر تصویب این لایحه تاکید کردند.

اسموتریچ که رهبر حزب افراطی «صهیونیسم دینی» و وزیر دارایی رژیم صهیونیستی است، در نامه ای به ۴۰۰ خلبان متمرد اعلام کرد: اسرائیل نمی تواند بدون خلبان ها به حیات خود ادامه دهد اما در کنار آن، نباید تحت یک حکومت نظامی هم در آید.

وی افزود: کابینه ای که تسلیم تهدید ژنرال ها شود، به یک حکومت نظامی تبدیل خواهد شد.

این مقام رژیم صهیونیستی از خلبانان و دیگر نظامیان ارتش این رژیم خواست تا از تمرد دست بردارند و به کار خود برگردند.

بن گویر نیز که رهبر حزب افراطی «عوتسما یهودیت» و وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی است، گفت: ما اجازه نخواهیم داد کابینه تحت سیطره ارتش در آید و لایحه تغییرات قضائی باید تصویب شود.

وی در بیانیه ای خطاب به نظامیان متمرد از جمله خلبانان اعلام کرد: هدف شما به گروگان گرفتن کابینه و تحمیل دیدگاه سیاسی خود به آن است.

این مقام رژیم صهیونیستی گفت: ما تسلیم این هرج و مرج خطرناک نخواهیم شد،لایحه تغییرات قضائی را تصویب خواهیم کرد و این، تازه شروع کار ماست.

نظامیان متمرد تهدید هستند

«آلموگ کوهن» از حزب بن گویر نیز نظامیان متمرد را «متمردان پلشت» خطاب کرد که دشمن را تقویت می کنند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز پنجشنبه در پاسخ به نام تمرد نظامیان گفت که این لایحه تغییرات قضائی نیست که تهدید برای اسرائیل است بلکه این تمردهاست که تهدیدی برای این رژیم است.

وی افزود که دیکته شدن سیاست ها از سوی نظامیان به کابینه به معنای پایان مردم سالاری (ادعایی وی) در اسرائیل خواهد بود.

«نیر برکات» وزیر اقتصاد نیز گفت که نظامیان متمرد لیاقت پوشیدن یونیفورم وزارت جنگ را ندارند زیرا رژیم صهیونیستی را در مقابل دشمنانش تضعیف کردند.

«اوفیر کاتس» عضو کنست از حزب نتانیاهو نیز گفت: نباید تسلیم تعدادی نظامی متمرد شویم زیرا اگر چنین کنیم این موضوع به یک رویه تبدیل خواهد شد.

ارتش دچار دودستگی است

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به نامه تمرد بیش از هزار نظامی، از بررسی امضاهای نامه نظامیان متمرد خبر داد.

«آلوف تومر بار» فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: آسیب جنجال کنونی درباره لایحه تغییرات قضائی آنقدر گسترده است که سال ها طول می کشد تا التیام یابد.

«یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت که برای ایجاد وفاق درباره لایحه تغییرات قضائی و دور ماندن نظامیان از بحث های سیاسی تلاش می کند تا مانع آن شود که این موضوع به امنیت این رژیم صدمه بزند.

وی با بیان اینکه وضعیت بسیار نگران کننده است، افزود که تصویب لایحه تغییرات قضائی باید به تعویق افتد.

«هرتزی هالوی» فرمانده ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: جنجال موجود بر سر لایحه تغییرات قضائی خطرناک و ارتش را دچار دو دستگی کرده است.

احتمال فروپاشی ارتش از درون

پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز» به نقل از مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نوشت که در صورت تداوم روند موجود، امکان فروپاشی ارتش اسرائیل از درون وجود دارد.

این رسانه صهیونیست افزود که نبود همبستگی در ارتش به شدت توانایی آن را مقابل تهدیدات موجود علیه اسرائیل کاهش خواهد داد.

در ادامه تمرد نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از خدمت در اعتراض به لایحه جنجالی «تغییرات قضایی»، بیش از ۱۰۰۰ نظامی دیگر به توقف خدمت در صورت ادامه روند تصویب این لایحه تهدید کردند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره افزود که یکهزار و ۱۴۲ نظامی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای به رئیس ستاد ارتش و وزیر جنگ این رژیم اعلام کردند که درصورت ادامه روند تصویب لایحه تغییرات قضایی توسط کابینه، خدمت خود را متوقف خواهند کرد.

در نامه این نظامیان آمده است: قانونی که به کابینه اجازه می‌دهد تا به شیوه ای بسیار غیرمنطقی عمل کند، به گزینه توقف داوطلب شدن برای خدمت در نیروهای ذخیره منجر می‌شود.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد که از میان امضاکنندگان این نامه، ۴۲۲ خلبان فعال در نیروی هوایی و ۱۷۳ اپراتور هواپیماهای بدون سرنشین و پهپاد هستند.

رسانه های رژیم صهیونیستی تهدید این نظامیان به تمرد از خدمت را یک زلزله در ارتش رژیم اشغالگر ارزیابی کرده اند.

طبق گزارش این رسانه‌ها، این تصمیم منجر به از دست رفتن آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای جنگ می‌شود.

پیشتر نیز به دنبال افزایش دامنه تمرد خلبانان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی از خدمت در اعتراض به لایحه جنجالی «تغییرات قضایی»، شماری از افسران نیروی هوایی ارتش این رژیم نسبت به خالی ماندن اتاق فرماندهی عملیات هشدار داده ‌بودند.

اعتراضات به لایحه تغییرات قضایی در سایه اصرار کابینه نتانیاهو برای طی کردن مراحل تصویب آن در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)گسترش یافته و بخش های مختلف ارتش این رژیم را نیز در برگرفته و باعث نافرمانی شماری از افسران و نیروهای ذخیره رده های مختلف شده است.

این درحالی است که گروهی از نظامیان بازنشسته و سابق ارتش رژیم صهیونیستی از نافرمانی در ارتش و اعتراضات حمایت کرده اند و شماری از افسران بازنشسته دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» نیز خواهان توقف این لایحه شده و درباره تبعات خطرناک آن برای امنیت این رژیم هشدار داده‌اند.

کابینه حاکم رژیم صهیونیستی قصد دارد تا پیش از شروع تعطیلات تابستانی کنست در پایان ماه جولای، لایحه تغییرات قضایی را تصویب کند.

تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضایی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.

به گزارش ایرنا، روسای گروه‌های مخالف در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها