پوتین: آمریکا و اروپا به طرز بی شرمانه‌ای غلات صادراتی اوکراین را دوباره می‌فروختند

پوتین: آمریکا و اروپا به طرز بی شرمانه‌ای غلات صادراتی اوکراین را دوباره می‌فروختند
دوشنبه 2 مرداد 1402 - 03:25

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که توافق غلات به طرز بی شرمانه‌ای با فروش دوباره غلات صادراتی اوکراین باعث تقویت آمریکا و اروپا شد.

العالم-اروپا

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سخنانی از توافق قبلی غلات انتقاد کرد و گفت: هیچ کدام از بندهای توافق غلات در زمینه صادرات کودهای شیمیایی و غلات روسیه به بازارهای جهانی محقق نشده است.

وی تاکید کرد؛ موانع موجود در توافق غلات حتی مانع از ابتکار روسیه برای ارسال رایگان کود به کشورهای فقیر شد.

علیرغم تلاشهای صورت گرفته از سوی سازمان ملل و ترکیه، توافق غلات که میان روسیه و اوکراین برای صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه به بازارهای جهانی سال گذشته امضا شده بود 17 جولای به پایان رسید و خبری از تمدید آن نیست.

سازمان ملل و ترکیه در تلاش هستند تا مسکو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وادار کنند که برای یک دوره دیگر این توافق تمدید شود، اما هنوز پاسخی از سوی مقامات روس داده نشده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین دوشنبه هفته گذشته گفته بود: قرارداد صادرات غلات اوکراینی از طریق دریای سیاه امروز به پایان می‌رسد و این توافق برای روسیه عملاً فسخ شده است. روسیه بلافاصله پس از برآورده شدن خواسته‌هایش ذیل این توافقنامه، به آن باز خواهد گشت.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: توافق غلات با فروش مجدد غلات اوکراین به طرز بی شرمانه‌ای برای تقویت آمریکا و اروپا مورد استفاده قرار گرفت.

وی درباره روابط مسکو با کشورهای آفریقایی نیز گفت: روسیه اهمیت زیادی به نشست مسکو و آفریقا در پترزبورگ میدهد و طی این نشست برنامه عملیاتی تا سال 2926 عملیاتی خواهد شد.

پوتین تاکید کرد که مسکو فعالانه در حال توسعه روابط خود با آفریقا و کشورهای دیگر است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها