در گفتگو با العالم مطرح شد؛

رئیس جماعت علمای عراق: اظهارات رهبر انقلاب درباره فرد توهین کننده تاکیدی بر حاکمیت نظم و قانون در جهان اسلام است

رئیس جماعت علمای عراق: اظهارات رهبر انقلاب درباره فرد توهین کننده تاکیدی بر حاکمیت نظم و قانون در جهان اسلام است
سه شنبه 3 مرداد 1402 - 20:20

رئیس جماعت علمای عراق گفت: اظهارات رهبر انقلاب درباره تحویل دادن فرد توهین کننده به قرآن به دستگاه قضایی کشورهای اسلامی حاوی نکته مهمی است مبنی بر آنکه کشورهای مسلمان قانونمند هستند و دستگاه قضایی آنها بی حساب و کتاب و بی برنامه احکامی را صادر نمی کنند. بلکه احکام آنها مبتنی بر حق و حقیقت است.

العالم ـ عراق

شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای عراق در گفتگو با شبکه خبری العالم در برنامه درباره اهانت مجدد به قرآن کریم در سوئد، گفت: این اقدامات غیرمسئولانه در قبال قرآن کریم و یا آتش زدن پرچم کشورهای عربی و اسلامی و یا تعدی به مراجع عظام و آتش زدن تصاویر آنها از نظر ما بی هدف و بی برنامه نیست بلکه در پس آنها طرح ها و برنامه هایی برای ضربه زدن به این امت نهفته است.

شکست طرح ها و برنامه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه

وی افزود: تمام طرح ها و برنامه های آمریکا در 40 سال گذشته برای اعمال سیطره بر منابع و ثروت و نفت کشورهای منطقه با شکست مواجه شد. آنها حتی در صدد کنترل افکار مردم منطقه بودند اما ناکام ماندند؛ آنها زمانی با ارسال افراطگرایان و زمانی از طریق داعش و زمانی با مطرح کردن مساله همجنس گرایان و زمانی با برهم زدن نظم کشورها و ایجاد تنش در منطقه به دنبال اجرای طرح های خود بودند؛ اما طرح ها و برنامه های شیطانی آنها ناکام ماند؛ اینک نیز یک بیمار روانی که دچار عقده های فراوانی است و به آسانی می توان او را با پول خرید، برای تحقق اهداف شوم خود امنیت کامل او را تامین کردند تا او اقدام به هتک حرمت قرآن کریم و آتش زدن پرچم عراق کند.

اظهارات رهبر انقلاب درباره فرد توهین کننده حاکی از قانونمند بودن جهان اسلام است

شیخ الملا درباره حکم شرعی توهین کردن به قرآن بویژه که رهبر انقلاب اخیرا در این خصوص تاکید کردند که تمام مسلمانان اتفاق نظر دارند که این فرد مستحق شدیدترین مجازات است، گفت: اظهارات رهبر انقلاب کاملا دقیق است و برای اینکه علیه ما و علمای ما گفته نشود که هر کسی که مرتکب گناه می شود، کشته می شود، رهبر انقلاب گفت که این جنایتکار باید به دستگاه قضایی یکی از کشورهای اسلامی تحویل داده شود. این یک دستور قضایی در حق این افراد است اما این امر به صورت بی حساب و کتاب صورت نمی گیرد بلکه نظم و قانون حاکم است.

شیخ الملا تصریح کرد که اظهارات رهبر انقلاب درباره تحویل دادن این فرد به دستگاه قضایی کشورهای اسلامی حاوی نکته مهمی است مبنی بر آنکه این کشورها قانونمند هستند و دستگاه قضایی آنها بی حساب و کتاب و بی برنامه احکامی را صادر نمی کنند. بلکه احکام آنها مبتنی بر حق و حقیقت است؛ در این کشورها نظم حاکم است.

غرب ما را به عدم همزیستی متهم می کند؛ جمهوری اسلامی نمونه ای از همزیستی انسانی است

رئیس جماعت علمای عراق گفت: پیام رهبر انقلاب اسلامی بسیار مهم بود زیرا ایشان سازمان ملل که یک نهاد بین المللی است و اغلب کشورهای اسلامی و غیراسلامی در آن عضو هستند، را خطاب قرار داد؛ در این پیام آمده است که این رفتار از همزیستی انسانی به دور است؛ ما از همزیستی انسانی سخن می گوییم حال آنکه آنها مسلمانان را متهم می کنند که از پذیرش یکدیگر امتناع می کنند حال آنکه چنین نیست، به عنوان مثال در جمهوری اسلامی ایران مسلمان و مسیحی و یهود و دیگر ادیان و مذاهب زیر پرچم اسلام و عدالت زندگی می کنند، در عراق و بسیاری کشورهای اسلامی دیگر نیز چنین است، بنابراین زمانی که کشور سوئد به یک شهروند و یا مقیم اجازه بی حرمتی به قرآن کریم را میدهد، بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان به این کتاب اعتقاددارند، شمار زیادی نیز از غیرمسلمانان به این کتاب احترام می گذارند و یک میلیارد نفر نیز بی طرف هستند، بنابراین سه چهارم کره زمین با این اقدام مخالف هستند.

بی حرمتی به کتاب مقدس آزادی بیان نیست؛ آزادی بیان مشروط به آسیب نزدن به دیگران است

شیخ الملا درباره اقدام سوئد و دانمارک که این بی حرمتی را به بهانه آزادی بیان توجیه کرده اند، گفت: آزادی بیان به معنای تعدی به دیگران نیست، اگر در سوئد زندگی می کنی و در هر یک از وسایل حمل و نقل عمومی خلل ایجاد کنی قطعا پلیس شما را بازداشت خواهد کرد، و اگر بگویید که من آزاد هستم هر کاری انجام دهم، قطعا به شما خواهند گفت این آزادی مشروط به آنکه به دیگری آسیبی نزنی.

مستکبران درصدد ایجاد هرج و مرج در منطقه هستند؛ واکنش های مسلمانان نسبت به بی حرمتی به قرآن رصد می شود

وی افزود: این رفتارها بی تردید از حمایت کشورهای استکبارگر برخوردار است که می خواهند در منطقه ما بی نظمی و هرج و مرج ایجاد کنند تا بهانه ای برای ضربه زدن به این کشورها و محاصره آنها باشد. مسئله قطعا آسان نیست و مساله فقط محدود به رفتار یک نادان و بی حرمتی به قرآن کریم و پرچم یک کشور نیست بلکه بسیار فراتر از اینهاست؛ در پس پرده این اقدام طرح ها و برنامه ها و مراکزی برای رصد کردن واکنش های مسلمانان وجود دارد و همانطور که شاهد هستید این واکنش ها در یک سطح نیستند.

پربیننده ترین خبرها