هتک حرمت دوباره به قرآن کریم در دانمارک

هتک حرمت دوباره به قرآن کریم در دانمارک
سه شنبه 3 مرداد 1402 - 17:13

یک گروه اسلام‌ستیز در دانمارک در اقدامی موهن، قرآن کریم را مقابل سفارت مصر در این کشور آتش‌زد.

العالم - اروپا

در ادامه اهانت‌ها به مقدسات مسلمانان جهان در کشورهای اروپایی، پنج فرد عضو یک گروه افراطی امروز سه‌شنبه (۲۵ ژوئیه) در برابر سفارت مصر در کپنهاگ پایتخت دانمارک اقدام به قرآن‌سوزی کردند. سومین اقدام مشابه در دانمارک در کمتر از یک هفته بعد از هتک حرمت قرآن کریم در سوئد که خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است.

دانمارک و سوئد در این خصوص ابراز تاسف کرده‌اند اما مدعی هستند نمی‌توانند تحت قوانین در حمایت از آنچه «آزادی بیان» می‌خوانند، مانع چنین اقداماتی شوند.

هتک حرمت امروز به کتاب آسمانی مسلمانان جهان در کپنهاگ توسط گروهی به نام «میهن‌پرستان دانمارک» انجام شد که دیروز و هفته گذشته هم اقدام مشابهی را در مقابل سفارت عراق انجام داده بودند. در یک ماه گذشته دو مورد از این اقدام شنیع هم در سوئد انجام شده است.

وزارت امور خارجه عراق دوشنبه در واکنش به هتک حرمت مجدد قرآن کریم در دانمارک، این اقدام را به‌شدت محکوم کرد و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست در آنچه آزادی بیان‌ می‌خوانند، تجدیدنظر کنند.

هتاکی‌های اخیر علیه مقدسات اسلامی ابتدا با هتک حرمت به قرآن کریم توسط «سلوان مومیکا» سوئدی عراقی‌تبار در مقابل سفارت عراق در سوئد و با مجوز پلیس این کشور آغاز شد؛ اقدامی که موج اعتراضات گسترده مسلمانان جهان را به دنبال داشته است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران درباره سلوان مومیکا عنصر هتاک به قرآن کریم در سوئد اطلاعیه‌ منتشر کرد و خبر داد که این فرد به دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی مرتبط بود. طبق بیانیه این وزارتخانه، همزمانی پروژه‌ی جنایتکارانه‌ هتک کلام‌الله مجید توسط مومیکا در سوئد با جنایت بزرگ صهیونیست‌ها علیه ساحلِ غربی و جنینِ مظلوم برای انحراف توجه افکار عمومی مسلمانان از آن جنایت وحشیانه بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها