حضور گسترده مردم عزادار اهواز در مراسم یوم‌العباس به رغم گرمای شدید

سه شنبه 3 مرداد 1402 - 21:50

به رغم گرمای شدید در استان خوزستان، جمع کثیری از مردم اهواز اعم از پیر و جوان با مشارکت در مراسم عزاداری سالار و سرور شهیدان در روز هفتم ماه محرم، فداکاری ها و جانفشانی های امام حسین علیه السلام در کربلا را گرامی‌داشتند.

العالم - ایران

از آغاز ماه محرم تاکنون تمام حسینیه‌ها در اهواز به ذکر فضایل و مواضع امام حسین (ع) و برادرش ابوالفضل العباس و دیگر یاران گرانقدر ایشان می پردازند.

یکی از عزاداران حسینی به خبرنگار العالم گفت: روز هفتم ماه محرم روز حضرت ابوالفضل العباس نامگذاری شده است؛ امروز روز شجاعت و فداکاری و روز ارزشهای اخلاقی است.

هیئت‌های سینه‌زنی از بزرگترین محله اهواز به حرکت در آمدند؛ عزاداران از رده‌های مختلف سنی با پای پیاده در سرتاسر شهر در حرکتند و سینه زنی می کنند.

یکی دیگر از عزداران تاکید کرد: عزاداران حسینی در اهواز از پیر و جوان در قالب هیئت های سینه زنی در شهر به حرکت در می آیند. امروز روز حضرت عباس است. زنان و مردان در اهواز همه ساله با مشارکت گسترده در مراسم عزاداری اباعبدالله، شعائر حسینی را زنده نگه می دارند.

حضور هزاران عزادار اهوازی در موکب ها و هیئت های حسینی بار دیگر وفاداری و توجه ویژه مردم خوزستان به محرم و رسالت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) را به نمایش می‌گذارد.

پربیننده ترین خبرها