گزارش العالم از مراسم عزاداری حسینی در استان نینوای عراق

سه شنبه 3 مرداد 1402 - 22:11

با حلول ماه محرم پیروان اهل بیت علیهم السلام در مناطق مختلف شهر موصل اعم از شبک و ترکمان از ابتدای ماه محرم تا اربعین حسینی مجالس عزاداری برای سالار و سرور شهیدان برگزار می کنند.

العالم ـ عراق

آنچه که مجالس عزاداری در موصل را از دیگر مجالس در عراق متمایز می کند، آن است که مرثیه های حسینی و خطبه های دینی به لهجه های مختلف شبکی و ترکمانی و فارسی خوانده می شود.

مجالس عزاداری در موصل خواه در خانه ها و یا مساجد و یا حسینیه ها همراه با برپایی فعالیت‌های متنوع فرهنگی و دینی به منظور ترویح افکار و عقاید امام حسین(ع) است.

عباس زینل معاون مدیر سازمان اوقاف شیعه در موصل به خبرنگار العالم گفت: عاشقان اهل بیت(ع) در این روزها به اصول و ارزشهای امام حسین و اهداف انقلاب ایشان می پردازند و نهضت امام حسین را زنده نگه می دارند.

شیخ حسن عونی الشبکی یکی از خطیبان حسینی در موصل نیز به العالم گفت: خطیبان و مداحان در مجالس حسینی یاد و خاطره امام بزرگوار را با چندین لهجه گرامی می دارند.

یکی از صاحبان هیئت‌ها نیز تاکید کرد که مداحان در هیئت های حسینی در موصل به لهجه های مختلف شبکی و ترکمانی و نیز فارسی مداحی می کنند و انشاالله تا زمانی که زنده هستیم به گرامیداشت یاد حسین و یارانش ادامه می دهیم.

پربیننده ترین خبرها