در گفت وگو با العالم؛

کارشناس عرب: موشک ابومهدی با هوش مصنوعی از رادارها عبور و به اهداف اصابت می کند

چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 09:12

کارشناس عرب امور نظامی و استراتژیک گفت: موشک ایرانی دریا به دریا و زمین به دریا به نام «ابومهدی» موشکی بسیار پیشرفته است این موشک اهداف دریایی متخاصم را با دقت بالا هدف قرار می دهد.

العالم _ ایران

هشام جابر، کارشناس لبنانی امور نظامی و استراتژیک در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: این موشک می تواند از زمین یعنی از ساحل یا از روی سکوی شناور دریایی پرتاب شود و برد آن هزار کیلومتر است، در ارتفاع کم بر فراز دریا پرتاب می شود که مزیت کیفی برای آن محسوب می شود.

هشام جابر افزود: این موشک در اصابت به اهداف خود دقیق است و از طریق هوش مصنوعی برنامه ریزی شده است تا از رادارها و شناورهای دریایی که به عنوان هدف مشخص نشده اند، گذر کند، یعنی به طور نامحسوس و ناگهانی از شناور دریایی دشمن عبور کند تا به هدف خود اصابت کند.

این کارشناس عرب امور نظامی و استراتژیک با بیان اینکه موشک ابومهدی از مرکز پرتاب برنامه ریزی و هدایت می شود و سپس به صورت خودکار خود را به حرکت در می آورد، گفت: این موشک از رادارها و اهدافی که برای آن مشخص نشده است و همچنین از موانع طبیعی دوری می کند و در اصابت به هدف دقیق است و اهمیت آن در همین نکته نهفته است.

هشام جابر با اشاره به اینکه ایران با داشتن ساحلی به طول سه هزار و 210 کیلومتر به کشوری دریایی تبدیل شده است، این موشک را سلاحی خطرناک و بسیار پیشرفته و مکمل قدرت بازدارندگی نیروی دریایی ارتش ایران دانست و گفت با توجه به مرزهای دریایی طولانی ایران، این کشور از دریا همانند آسمان، در معرض تهدید است و باید با تهدیدها مقابله کند.

این کارشناس امور نظامی و استراتژیک گفت: مزیت موشک ابومهدی این است که در رده موشک های دریا-دریا یا خشکی-دریا، به لحاظ برد طولانی ترین موشک جهان محسوب می شود از این رو شاهد پیشرفت بزرگ و مهمی در صنعت دریایی ایران هستیم.

پربیننده ترین خبرها