چنددستگی در ارتش رژیم صهیونیستی، اسرائیلی ها را دست به دامان تبلیغات کرد

چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 19:52

ویدئوی تبلیغاتی که اخیرا رسانه های اسرائیلی به طور گسترده به منظور دعوت به اتحاد میان نیروهای نظامی ارتش اسرائیلی منتشر می کنند، چنددستگی و وضعیت بحرانی این رژیم را بیش از پیش برملا کرد.

العالم - فلسطین

این ویدئو که امروزه به صورت گسترده در رسانه های اسرائیلی منتشر می شود، در ظاهر هدف از آن دعوت برای اتحاد نیروهای نظامی ارتش اشغالگر است، اما نکته جالب توجه آن است که این ویدئو نشاندهنده تشدید اختلافات و چنددستگی میان بازوهای نظامی رژیم صهیونیستی و اذعان به بحرانی بودن اوضاع این رژیم است.

ویدئوی یادشده گفت و گوی میان یک نظامی نیروی زمینی با یکی از فرماندهان نیروی هوایی رژیم اشغالگر را به نمایش میگذارد؛ سرباز از فرمانده نیروی هوایی درخواست کمک می کند و می گوید که نیروها در معرض حملات سنگین هستند و ما به پشتیبانی هوایی فوری نیاز داریم؛ اما دیگری در پاسخ از او می پرسد آیا اصلاحات قضایی را تایید می کند یا خیر؟ و با وجود آنکه سرباز چندین بار درخواست کمک خود را مطرح می کند اما فرمانده نیروی هوای همچنان اصرار دارد که باید نخست این سوال را پاسخ دهد که با اصلاحات قضایی موافق است یا خیر... در نهایت در حالی که سرباز مجروح شده و بر روی زمین افتاده است می گوید لطفا ارتش را در سیاست دخالت ندهید.

گفتگو به شرح زیر است:

ـ اینجا ستاد A3 است ما در معرض حمله و رگبار گلوله هستیم و به کمک فوری نیاز داریم.
ـ اینجا ستاد فرماندهی است. آیا شما برنامه اصلاحات قضایی را تایید می کنید؟
ـ جناب فرمانده تعدادی از سربازان ما در محاصره هستند و به کمک فوری نیاز داریم. تکرار می کنم ما به پشتیبانی هوایی فوری نیاز داریم.
ـ ستاد A3 آیا شما اصلاحات قضایی را تایید می کند یا خیر؟
ـ برادرانم لطفا ارتش را در سیاست دخالت ندهید.

اخیرا در اعتراض به طرح جنجالی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ایجاد تغییرات در دستگاه قضایی، هزاران نظامی این رژیم اعلام کرده‌اند که به خدمت در ارتش به عنوان نیروی ذخیره پایان خواهند داد.

اندیشکده «مطالعات امنیت» رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته در تحلیلی نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی در خطر انحلال قرار دارد و این (رژیم) اسرائیل را به سمت یک ارتش ضعیف و متزلزل سوق می‌دهد ومعادله بازدارندگی منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد.

پربیننده ترین خبرها