وزیر خارجه دانمارک در گفتگو با امیرعبداللهیان:

دانمارک هرگونه اقدام برای توهین به قرآن کریم را شدیداً محکوم می‌کند

دانمارک هرگونه اقدام برای توهین به قرآن کریم را شدیداً محکوم می‌کند
چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 21:04

وزیر امور خارجه دانمارک در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان با اظهار تأسف از اهانت صورت گرفته نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: دانمارک هرگونه اقدام برای توهین به قرآن کریم را شدیداً محکوم می‌کند.

العالم - ایران

در پی تکرار اهانت به مقدسات اسلامی در دانمارک، لارس لوکه راسموسن وزیر امور خارجه دانمارک امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه دانمارک در این تماس با اظهار تأسف از اهانت صورت گرفته نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: دانمارک هرگونه اقدام برای توهین به قرآن کریم را شدیداً محکوم می‌کند.

راسموسن تصریح کرد: اگرچه رکن اصلی قانون اساسی دانمارک، آزادی بیان، مذهب و راهپیمایی‌های مسالمت آمیز است، اما برخی از آن سو استفاده می‌کنند که ما آن را غیرقابل قبول می‌دانیم.

وزیر خارجه دانمارک افزود: این معدود افراد را نباید نماینده مردم دانمارک دانست.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از ابتکار دانمارک در تماس تلفنی و موضع دولت دانمارک را در محکومیت این اقدام قابل توجه خواند و بر ضرورت مجازات عاملان توهین به قرآن تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تقبیح و محکوم کردن جسارت‌های اخیر به کتاب آسمانی قرآن کریم اظهار داشت: آزادی بیان مقوله‌ای نیست که در چارچوب آن ارزشهای دینی مورد هدف و تعرض قرار بگیرند. بر این اساس تکرار اینگونه اقدامات سخیف و موهن که یادآور عصر جهالت است و با شدیدترین لحن ممکن محکوم می‌شود.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اهانت‌های اخیر احساسات پاک مسلمانان و مردم سایر ادیان ابراهیمی را جریحه دار کرده و قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل هم در این راستا قابل توجه است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: باتوجه به تکرار پدیده نفرت برانگیز جسارت به قرآن کریم و انتقال هشدارها و تذکرات لازم که از مسیر دیپلماتیک منعکس شده، از دولت دانمارک انتظار جدی می‌رود با مسئولیت پذیری و اقدامات مؤثر خود از تکرار اینگونه رفتارها جلوگیری کرده و عاملین آن را با اشد مجازات پاسخگو نماید.

طرفین در این تماس بر اهمیت حفظ و تقویت مناسبات موجود فیمابین تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها