دکتر ابوشریف: حمله صهیونیست ها به مسجد الاقصی، دهن کجی به جهان اسلام است

دکتر ابوشریف: حمله صهیونیست ها به مسجد الاقصی، دهن کجی به جهان اسلام است
جمعه 6 مرداد 1402 - 10:48

دکتر ناصر ابو شریف، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی گفت حملات روزانه صهیونیست ها به محوطه مسجد الاقصی، پیامی است از سوی رژیم صهیونیستی که در آن به همه جهان و سازمان های بین المللی و حقوق بشر و قانون بین الملل و کشورهای اسلامی و عربی دهن کجی می کند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرگزاری فلسطین الیوم به نقل از ابو شریف نوشت: حمله های صهیونیست ها به محوطه مسجد الاقصی، بخشی از پروژه صهیونیستی یهودی سازی قدس و مسجد الاقصی است که کابینه نتانیاهو آن را در اولویت قرار داده است.

وی افزود: امروز ملت فلسطین باید در برابر نقشه های دشمن برای مسجد الاقصی و قدس و بی اعتنایی جهان به پروژه های هویت زدایی رژیم اشغالگر بایستد و همه آزادگان جهان را به مقابله با این پروژه های فاشیستی فرا بخواند و برنامه ای را برای مقابله یکپارچه با این پروژه ها تنظیم کند.

ابو شریف درباره تهدیدهای دشمن به حمله دوباره به جنین گفت: از نظر رژیم صهیونیستی تحولات جاری در کرانه باختری بسیار خطرناک هستند چرا که مقاومت در این منطقه ریشه دوانده و پیوسته در حال گسترش است و به رغم تلاش های کابینه فعلی برای سرکوب مردم و یهودی سازی کرانه باختری از طریق شهرک سازی و تصاحب زمین، از حمایت های روزافزون مردمی برخوردار می شود.

وی خاطرنشان کرد که دشمن صهیونیستی در سایه اوضاع کنونی، آماده باشی را که از سال قبل اعلام کرده بود، به عملیات نظامی مستمر و افزایش تعداد شهرک های صهیونیست نشین و استقرار نیروهای امنیتی در اطراف دیوار حائل برای سرکوب نیروهای مقاومت، تبدیل کرده است.

این عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد که در شرایط کنونی کرانه باختری، هیچ بعید نیست که دشمن دست به حمله دیگری علیه جنین و دیگر شهرها و اردوگاه های فلسطینی در کرانه باختری بزند تا شاید بتواند خود را از گردابی که اکنون در آن گرفتار شده است، نجات دهد و روحیه مقاومت ملت فلسطین را در هم بشکند.

ابو شریف درباره ادعاهای دشمن مبنی بر "عدم اعتماد به تشکیلات خودگردان" با توجه به رشد مقاومت در جنین، خاطرنشان کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین از نظر رژیم صهیونیستی، صرفا ابزاری است برای محدود کردن مقاومت فلسطین و راحت کردن خیال این رژیم بابت مسایل مردمی. به همین دلیل مقامات امنیتی رژیم اشغالگر، تشکیلات خودگردان را صرفا یک ذخیره یا پشتوانه استراتژیک برای این رژیم می دانند که البته از نظر کابینه فعلی، ناکافی است و باید نقش آن در سرکوب ملت فلسطین و حمایت از رژیم، پررنگ تر شود.

وی خاطرنشان کرد که در عرف ملی فلسطینی، بازداشت سیاسی، جرم است؛ این بازداشت ها در واقع نتیجه توافق تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی و در راستای اجرای توافق های کنفرانس سران عقبه و شرم الشیخ صورت می گیرد.

ابو شریف تصریح کرد که بازداشت سیاسی، مقاومت را متوقف نخواهد کرد بلکه باعث تقویت و گسترش آن می شود و به آن وجهه مردمی می دهد و در مقابل، مشروعیت تشکیلات خودگردان را از بین می برد.

پربیننده ترین خبرها