ایرانیان مقیم چین در عزای سالار شهیدان اشک ماتم ریختند

ایرانیان مقیم چین در عزای سالار شهیدان اشک ماتم ریختند
شنبه 7 مرداد 1402 - 13:19

مراسم سوگواری عاشورای حسینی به میزبانی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در پکن با حضور ایرنیان مقیم برگزارشد و حاضران به یاد سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش به عزاداری پرداختند.

العالم - ایران

در روز عاشورای حسینی و همزمان و همراه به میلیون ها نفر از عاشقان سرور و سالار شهیدان در نقاط مختلف جهان، دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و عاشقان حضرت امام حسین علیه السلام در شهرهای مختلف چین نیز روز گذشته جمعه(ششم مرداد) با حضور پرشور در مجالس روضه و عزاداری، در غم شهدای کربلا بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

به گزارش رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن، مراسم سوگواری شب و روز عاشورای حسینی در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در شهر پکن با حضور ایرانیان مقیم از جمله دانشجویان، بازرگانان، کارکنان نهادهای مختلف جمهوری اسلامی ایران در پکن و سایر ایرانیان برگزار شد.

مراسم سوگواری عاشورا و روضه خوانی در غم شهادت جانسوز سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله حسین (ع) و یاران باوفایش در مسجد سرکنسولگری‌ شانگهای و هیئت محبین اهل البیت در شهر گوان ژو نیز با حضور سرکنسول‌ها، دیپلمات‌ها و دیگر هموطنان ایرانی برگزار شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها