تلاش وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای اخراج تندروها از کابینه

تلاش وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای اخراج تندروها از کابینه
شنبه 7 مرداد 1402 - 16:15

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تلاش برای اخراج تندروها از کابینه این رژیم، در حال رایزنی برای پیوستن احزاب مخالف به کابینه است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دنبال ایجاد یک کابینه ائتلافی با حضور احزاب «لیکود» به رهبری بنیامین نتانیاهو، «اتحاد» به رهبری «بنی گانتس» و «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید» است.

این رسانه صهیونیست نوشت: گالانت حتی به قیمت استعفای خود تلاش می کند تا با احزاب مخالف (یش عتید و اتحاد)، درباره تشکیل یک کابینه ائتلافی به توافق برسد.

یدیعوت آحارونوت، هدف گالانت را توقف افراط گرایی در کابینه اعلام کرد و نوشت: این تغییر به معنای خروج حزب تندرو «صهیونیسم دینی» به رهبری «بزالل اسموتریچ» و حزب تندرو «عوتسما یهودیت» به رهبری «ایتامار بن گویر» از کابینه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، به دنبال تصویب قانون لغو برهان معقولیت در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی مانند چند ماه گذشته، صحنه تظاهرات علیه آن بوده است.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گذشته با حمایت نمایندگان خود در کنست، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» را در چارچوب لایحه تغییرات قضایی تصویب کرد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، خواهد گرفت.

تصویب این قانون نخستین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این قانون، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

پیش بینی می شود که درپی تصویب این قانون، بحران و شکاف در سطح سیاسی و در سطح توده «اسرائیلی ها» و ارتش رژیم صهیونیستی در برهه آینده تشدید شود.

پربیننده ترین خبرها