گزارش العالم از ۱۵۰ تظاهرات علیه نتانیاهو در یک شب

يکشنبه 8 مرداد 1402 - 18:26

شب گذشته در سی امین هفته متوالی ۱۵۰ تظاهرات در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی علیه کابینه بنیامین نتانیاهو و طرح اصلاحات قضایی آن برگزار شد.

العالم – فلسطین

به گزارش خضر شاهین خبرنگار العالم در سرزمین های اشغالی، شامگاه شنبه تظاهرات اعتراضی علیه کابینه بنیامین نتانیاهو و طرح اصلاحات قضایی آن برای سی امین هفته متوالی تجدید شد. تظاهرات در 150 نقطه از جمله تل آویو، حیفا، حضره و بئرشبا برگزار شد. پلیس رژیم اسرائیل با بستن چندین خیابان در تل آویو و حیفا جلوی تظاهرات در این مناطق را گرفت.
تظاهرکنندگان خواستار پاسخگویی کابینه نتانیاهو در زمینه پرونده های فساد و دستکاری در سیستم قضایی برای منافع شخصی و باندی شدند.

در همین خصوص اسماعیل المسلمانی، تحلیلگر سیاسی عرب، به خبرنگار العالم گفت: برای سی امین هفته است که تظاهرکنندگان به خیابان ها آمده اند زیرا فهمیده اند که فساد سیاسی، نظامی و امنیتی این رژیم را در آستانه فروباشی قرار داده است.

راسم عبیدات از کارشناسان مسائل اسرائیل گفت که اگر بحران ادامه پیدا کند و عمیق تر شود، چه نتانیاهو از قوانین قضایی و تغییرات قضایی ایجاد شده عقب نشینی کند و چه نکند، نرخ مهاجرت یهودیان به خارج از سرزمین های اشغالی افزایش خواهد یافت زیرا بحران ها عمیق شده و درگیری بین دو جریان در داخل ادامه دارد.

تظاهرات هفتگی صهیونیست ها پس از رای گیری در کنست (پارلمان) درباره قانون معقولیت که اختیارات دادگاه عالی اسرائیل را محدود می کند، برگزار می شود.

پربیننده ترین خبرها