هنیه خواستار مقاومت همه جانبه در برابر اشغالگران و انتخابات در فلسطین شد

هنیه خواستار مقاومت همه جانبه در برابر اشغالگران و انتخابات در فلسطین شد
يکشنبه 8 مرداد 1402 - 16:58

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس خواستار اتخاذ گزینه مقاومت همه جانبه و تقویت پایداری و مبارزه ملت فلسطین در برابر جنایات اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست شد.

العالم ـ مصر

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، در سخنرانی امروز (یکشنبه) خود در نشست دبیران کل گروه های فلسطینی در شهر العلمین مصر، خواستار اتخاذ گزینه مقاومت همه جانبه و تقویت پایداری ملت فلسطین و مبارزه آنها در برابر جنایات اشغالگران و شهرک نشینان در کرانه باختری و قدس اشغالی شد.

هنیه اظهار داشت: روند به اصطلاح سازش به بن بست رسیده و رژیم اشغالگر طی ۳۰ سال گذشته از آن سود برده است.

وی در سخنرانی خود در این نشست، بر ضرورت بازسازی و توسعه سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)، تشکیل مجلس ملی جدید شامل همه گروه ها بر اساس انتخابات آزاد و دموکراتیک و تشکیل موسسات فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه بر اساس انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس قانون گذاری فلسطین تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس، بار دیگر خواستار پایان دادن به هرگونه هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با اشغالگران صهیونیست و «توقف و ممنوعیت هرگونه تعقیب و دستگیری نیروهای گروه های مقاومت فلسطین و جناح های سیاسی شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین، خواستار آزادی زندانیان سیاسی از زندان‌های تشکیلات خودگردان فلسطین و کنار گذاشتن اختلافات میان فلسطینی‌ها شد.

هنیه افزود: ادامه بازداشت سیاسی توهین به همه ما و رویکرد مقاومت و انقلابی است که رستگاری ملت فلسطین را در آن می‌بینیم.

وی بر لزوم تقویت و حمایت از استواری مردم فلسطین در قدس و کرانه باختری در برابر اشغالگران صهیونیست و تلاش برای پایان دادن به محاصره فلسطینیان نوار غزه تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: مطالبه برادران ما در جنبش جهاد اسلامی مبنی بر آزادی بازداشت شدگان به اتهام شرکت در مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و یا به دلیل وابستگی سیاسی خواسته همه ماست و آن را تایید می‌کنیم.

هنیه با اشاره به عدم حضور برخی گروه‌های فلسطینی در این نشست تصریح کرد: غیبت گروه‌های مقاومت فلسطین یک نقص در این نشست است و راهبرد ما تنها با اتحاد و ایستادگی در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر پیش می‌رود.

وی همچنین بر لزوم اتخاذ یک طرح ملی موثر در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

هنیه همچنین از مصر به دلیل تلاش برای ایجاد اتحاد میان گروه‌های مختلف فلسطین تشکر و قدردانی کرد.

نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی امروز (یکشنبه) درحالی در شهر العلمین مصر درحال برگزاری است که سه گروه مبارز فلسطینی از جمله جنبش جهاد اسلامی این نشست را به خاطر آزاد نشدن مبارزان این جنبش از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم کرده است.

پربیننده ترین خبرها