افزایش تلفات انفجار بمب در پاکستان به حداقل 40 کشته و 150 مجروح

افزایش تلفات انفجار بمب در پاکستان به حداقل 40 کشته و 150 مجروح
يکشنبه 8 مرداد 1402 - 17:37

انفجار بمب در یک گردهمایی سیاسی در شمال غرب پاکستان تاکنون 40 کشته و 150 زخمی برجای گذاشته است.

العالم - آسیا

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، دهها نفر دیگر هم زخمی شده اند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار تروریستی را برعهده نگرفته است

انفجار امروز در حین برگزاری اجتماع مردمی حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل) در منطقه "باجور" واقع در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور به وقوع پیوست.

مسوولان بیمارستانی به رسانه‌ها گفتند که دست کم ۱۵۰ نفر در این انفجار زخمی شده و وضعیت بیشتر آنان بحرانی است و احتمال افزایش مجدد شمار تلفات انسانی وجود دارد.

پلیس پاکستان اعلام کرد که احتمال افزایش شمار تلفات تا ۵۰ کشته وجود دارد و طی برآوردهای اولیه کارشناسان امنیتی، به نظر می‌رسد ماهیت حادثه امروز یک حمله انتحاری بوده است.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان طی پیامی انفجار در گردهمایی حزب جمعیت علمای اسلام را محکوم و به نهادهای امنیتی دستور تحقیقات فوری برای شناسایی عوامل این اقدام تروریستی را ابلاغ کرد.

مولانا فضل الرحمان رئیس حزب جمعیت علمای اسلام با ابراز نگرانی نسبت به تشدید اوضاع امنیتی در پاکستان خواستار اقدام فوری دولت برای مقابله با دشمنان صلح و حامیان آنان شد.

حوادث تروریستی در دو سال اخیر به طور بی سابقه‌ای در پاکستان شدت یافته است. طی یکسال گذشته گروه‌های تروریستی داعش خوراسان و تحریک طالبان پاکستان مسوولیت بسیاری از عملیات‌های بمب‌گذاری و انتحاری را در پیشاور و دیگر مناطق ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان را برعهده گرفته‌اند.

پربیننده ترین خبرها