حمله پهپادهای کامیکازه‌ روسیه به اهداف اوکراین در «خارکی‌یف»

حمله پهپادهای کامیکازه‌ روسیه به اهداف اوکراین در «خارکی‌یف»
يکشنبه 8 مرداد 1402 - 18:43

در ادامه تقابل پهپادی روسیه با اوکراین، پهپادهای کامیکازه روسیه به اهداف اوکراین در استان «خارکی‌یف» حمله کردند.

العالم - اروپا

در ادامه تقابل نیروهای روسیه و اوکراین، پهپادهای انتحاری روسیه روز یکشنبه اهدافی را در خاک اوکراین مورد اصابت قرار دارند.

به گزارش وبگاه «پراودا» یگان هوا فضای روسیه با چهار پهپاد کامیکازه به اهداف اوکراین در استان «خارکی‌یف» حمله کردند و به خانه های شخصی آسیب رساندند. مقامات اوکراینی مدعی شدند که روسیه با هواپیماهای بدون سرنشین خود به مناطق مسکونی حمله کرده است، حمله ادعایی اوکراین تلفات جانی نداشته است.

در ادامه نبرد پهپادی روسیه و اوکراین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین با بیش از ۲۵ پهپاد به «مسکو» و «کریمه» حمله کرد که تمامی پهپادها با پدافند هوایی یا جنگال «جنگال الکترونیک» از بین رفت و یک نفر نیز مجروح شد.

اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد که روسیه تسلیحات هدایت شونده آمریکا مجهز به «جی پی اس» را که به اوکراین داده شده است، با کمک جنگال منحرف می‌کند.

«کارلسون» افسر سابق جنگ الکترونیک آمریکا گفت از اینکه روس‌ها می‌توانند انواع بمب‌ها و پهپادهای را از کار بیاندازند یا منحرف کنند، نباید تعجب کرد. «جیمز لوئیس»کارشناس فناوری در اندیشکده «مرکز مطالعات راهبردی» در «واشنگتن دی سی» نیز گفت ، روس‌ها ن دارای مسدودکننده‌های پیچیده‌تری هستند که می‌توانند فرکانس‌های خاصی را مسدود کنند.

چندی قبل سازمان امنیت وهمکاری در اروپا که بر تقویت نظامی روسیه قبل از تهاجم فوریه نظارت داشت به استقرار تعداد زیادی سامانه جنگال روسیه در شرق اوکراین اشاره کرد.

به گزارش فارس، خلبانان جنگنده نیروی هوایی اوکراین اولین کسانی بودند که اثرات تشدید پارازیت روسیه را احساس کردند. هنگامی که یگان‌های جنگال روسیه شروع به استقرارکردند، خلبانان اوکراینی دریافتند اغلب ارتباطات هوا به زمین و هوا به هوا و تجهیزات ناوبری اختلال می‌شود و رادارشان از کار می‌افتد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها