اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان؛

درگیری های عین الحلوه 6 کشته و 15 زخمی برجای گذاشت+ ویدیو

يکشنبه 8 مرداد 1402 - 20:01

منابع لبنانی اعلام کردند که شمار کشته های درگیری ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» در لبنان به 6 نفر و زخمی ها به 15 نفر رسیده است.

العالم ـ لبنان

تعداد کشته‌ شدگان درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه واقع در نزدیکی شهر صیدا در جنوب لبنان به 6 نفر و زخمی‌ها به 15 نفر رسید.

درگیری در اردوگاه عین الحلوه میان اعضای جنبش فتح هوادار تشکیلات خودگردان فلسطین و گروه‌های فلسطینی رقیب در این اردوگاه روی داده است.

بنابر گزارش رسانه های لبنانی درگیری ها در اردوگاه عین الحلوه همچنان ادامه دارد، تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی از تبادل آتش و شلیک آر پی جی و خمپاره در این درگیری ها حکایت دارد. نگرانی ها درباره گسترش درگیری ها رو به افزایش است.

تیراندازی بین نیروهای جنبش فتح و فعالان در مناطق "الصفصاف و البرکسات" در اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان، صبح امروز (یکشنبه) از سر گرفته شد.

درگیریدرگیری دوباره در این اردوگاه بعد از تیراندازی به کاروان خودروهای یکی از عناصر ارشد جنبش فتح صورت گرفته است. در همین خصوص منابع لبنانی خاطرنشان کردند که ابواشرف العرموشی از اعضای جنبش فتح در کمین افراد مسلح به همراه شماری از همراهانش در محله البساتین در اردوگاه عین الحلوه کشته شده است.

خبرگزاری فلسطینی سما نیز عاملان ترور را از اعضای "عصبه الانصار" اعلام کرد.

درگیریخاطرنشان می شود که دیروز در جریان ترور نافرجام یکی از فرماندهان گروه های فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه، یک پناهجوی فلسطینی کشته و سه نفر دیگر از جمله دو کودک مجروح شدند.

بنابر گزارش خبرگزاری قدس پرس، جوانی به نام عبد فرهود، در جریان تیراندازی به یکی از مسئولان فلسطینی، هدف قرار گرفت و کشته شد.

ارتش لبنان در داخل اردوگاه های فلسطینی در این کشور حضور نظامی ندارد و امنیت داخل آن بر عهده گروه های فلسطینی است.

پربیننده ترین خبرها