هشدار الیزه: هیچ تعرضی به سفارت فرانسه در نیجر تحمل نخواهد شد

هشدار الیزه: هیچ تعرضی به سفارت فرانسه در نیجر تحمل نخواهد شد
يکشنبه 8 مرداد 1402 - 21:03

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که هرگونه تعرض معترضان به سفارت این کشور در نیجر با واکنش شدید پاریس روبه‌رو خواهد شد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای با اشاره به حضور معترضان نیجری برابر سفارت این کشور در «نیامی» به نقل از امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نوشت: پاریس هیچ‌گونه حمله علیه اتباع این کشور را تحمل نخواهد کرد و هرگونه تعرض به منافع این کشور با واکنش شدیدی روبه‌رو خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: فرانسه از همه اقدامات لازم برای اجرای قانون اساسی و بازگشت محمد بازوم رئیس جمهور نیجر حمایت خواهد کرد.

وزارت امور خارجه فرانسه خشونت‌هایی را که در اطراف سفارت این کشور در نیجر رخ داده، محکوم کرد و از مقامات محلی خواست از ساختمان سفارت فرانسه در نیامی محافظت کنند.

هزاران تن از معترضان در کشور نیجر روز یکشنبه پس از تعلیق کمک‌های پاریس در مقابل سفارت فرانسه در نیامی پایتخت نیجر تجمع کردند و برخی تلاش کردند وارد ساختمان این سفارت شوند.

به گزارش ایرنا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، روز جمعه در جریان سفر به پاپوآ گینه نو، کودتا در نیجر را بشدت محکوم کرد و آن را برای منطقه "خطرناک" خواند و خواستار آزادی محمد بازوم شد.

پربیننده ترین خبرها