رام الله: امنیت اردوگاه‌ها خط قرمز ما است

رام الله: امنیت اردوگاه‌ها خط قرمز ما است
دوشنبه 9 مرداد 1402 - 04:09

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین یکشنبه شب در واکنش به نا آرامی‌ها در اردوگاه «عین الحلوه» در لبنان گفت که امنیت اردوگاه‌ها خط قرمز رام الله است.

العالم-فلسطین اشغالی

در بیانیه ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: آنچه رخ داد، کشتار شنیع و ترور خائنانه و تروریستی رزمندگان نیروهای امنیت ملی بود که در حال انجام وظایف ملی خود در حفظ امنیت و امنیت مردم ما در اردوگاه عین الحلوه بودند.

تشکیلات خودگردان فلسطین افزوده است: این ترور عبور از تمام خطوط قرمز است که امنیت لبنان و امنیت اردوگاه را مخدوش کرده است.

در این بیانیه آمده است که امنیت اردوگاه‌ها، خط قرمز ما است و ما از اقدامات دولت لبنان برای اجرای نظم و قانون به ویژه در اردوگاه‌های فلسطینی حمایت می‌کنیم.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه بر هماهنگی با دولت لبنان و نهادهای رسمی و امنیتی آن برای حفظ امنیت و حاکمیت این کشور و حمایت از اردوگاه‌های فلسطین تأکید کرد.

اردوگاه عین الحلوه از شب گذشته شاهد درگیری‌هایی مقطعی بوده است.

پیش از این منابع خبری لبنانی گزارش دادند که ابواشرف العرموشی از اعضای جنبش فتح در کمین افراد مسلح به همراه شماری از همراهانش در محله البساتین در اردوگاه عین الحلوه کشته شده است.

خبرگزاری فلسطینی سما عاملان ترور را از اعضای "عصبه الانصار" دانسته است.

منابع لبنانی اعلام کردند که درگیری‌ها در اردوگاه «عین الحلوه» تاکنون ۶ کشته و ۳۰ مجروح برجای گذاشته است.

ارتش لبنان در داخل اردوگاه های فلسطینی در این کشور حضور نظامی ندارد و امنیت داخل آن بر عهده گروه‌های فلسطینی است و فقط برای تامین امنیت در پیرامون اردوگاه پست‌های نگهبانی و بازرسی وجود دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها