اشغال منطقه جدیدی از خاک لبنان؛

150 هزار موشک و صدها پهپاد حزب الله، آماده پاسخ به هرگونه حماقت نتانیاهو

150 هزار موشک و صدها پهپاد حزب الله، آماده پاسخ به هرگونه حماقت نتانیاهو
دوشنبه 9 مرداد 1402 - 08:56

روزنامه اینترنتی رأی الیوم با طرح سوالاتی نوشته است: آیا دو خیمه شبعا دومین «تله» برای به دام انداختن ارتش اشغالگر و تکرار سناریوی شکست ژوئیه خواهد بود؟ چه «سورپرایزی» است که سید حسن نصرالله برای نتانیاهو تدارک دیده است و جزئیات آن را مخفی نگه می دارد؟

العالم _ لبنان

عبد الباري عطوان سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم، با انتشار سرمقاله ای در این نشریه نوشت: با وجود تشدید اعتراضات علیه تصویب اصلاحات قضایی در کنست اسرائیل و تشدید شورش میان خلبانان، افسران و نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل، آنچه این روزها بیش از همه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، را نگران کرده، تشدید تنش در مرزها با لبنان است به ویژه تهدیدهای سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله و هشدارهای او در آخرین سخنرانی اش به مناسبت دهم ماه محرم (عاشورا) درمورد پاسخ قاطع به هرگونه «حماقت» اسرائیل و درخواست وی از نتانیاهو برای خروج فوری نیروهایش از منطقه جدیدی از خاک لبنان و بخش لبنانی روستای قجر و این که وگرنه باید عواقب آن را تحمل کند.

نتانیاهو به همین علت دیروز (یکشنبه) نشستی اضطراری با ژنرال یوآو گالانت وزیر جنگ و فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل برگزار کرد تا درباره این تهدیدات و چگونگی برداشتن دو چادر برپا شده توسط رزمندگان حزب الله در مزارع شبعا با آنان مشورت کند، اقدامی که چالشی آشکار برای نتانیاهو و نشان از آمادگی حزب الله برای بازدارندگی و پاسخ قوی به هرگونه تجاوز اسرائیل است.

آنچه از این نشست مشورتی بیرون آمد این بود که نتانیاهو برای پنهان کردن ناتوانی و ترس خود از هرگونه درگیری با نیروهای مقاومت اسلامی، به رجز خوانی روی آورد به ویژه هنگامی که گفت: "نصرالله بهتر است توانایی های ارتش اسرائیل را آزمایش نکند زیرا اسرائیلی ها در این مورد شانه به شانه هم خواهند ایستاد.»

آنچه مسلم است این است که حافظه نتانیاهو وارد مرحله فراموشی و شاید وی به دلیل کهولت سن دچار زوال عقل شده است که چنین سخنانی می گوید و این در حالی است که او به شدت در داخل با بحران و در خارج با انزوای بین المللی روبرو است و همه جهان تأیید می کنند که شمارش معکوس برای فروپاشی کابینه نژادپرستانه او آغاز شده است.

همه می دانند که مقاومت اسلامی لبنان در روز روشن و در جنگ ژوئیه 2006 ارتش رژیم اشغالگر را آزمایش کرد و اکنون نوبت نتانیاهو و ارتشش است که توانایی حزب الله را آزمایش کنند هرچند ما مطمئن هستیم که او این کار را نمی کند زیرا ترسوتر از چیزی است که نشان می دهد پس نباید بیش از این به تهدیدهای خود ادامه دهد که مایه آبرو ریزی است.

این در حالی است که نیروهای مقاومت دو خیمه در مزارع شبعا برپا کرده اند که یکی از آن دو در قسمت اشغالی آن است و رهبری مقاومت هرگونه خواسته‌ و تهدید اسرائیل درمورد لزوم برچیدن آن دو یا حداقل یکی از آن دو را در بخش اشغالی رد کرده است، پس چرا نتانیاهو ارتش خود را نمی‌فرستد تا آن دو را به زور برچیند زیرا او به خوبی می داند که 150 هزار موشک و صدها پهپاد آماده خواهند بود تا مقر حکومت او را در تل آویو نابود کنند و مهمتر از آن اینکه «تیپ های رضوان» آماده حمله به مرزها، آزادسازی الجلیل و شاید فراتر از الجلیل خواهند بود. آری بهتر است به انتظار بنشینیم.

پربیننده ترین خبرها