گزارش العالم |نشست دبیرخانه کنگره احزاب عرب در دمشق اقدامی برای شکست محاصره سوریه

چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 23:05

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با اعضای دبیرخانه کنگره احزاب عربی، آخرین تحولات سوریه و منطقه و برقراری مجدد رابطه کشورهای عربی با دمشق را مورد بحث و بررسی قرار داد.

العالمسوریه

اعضای دبیرخانه نیز بر حمایت خود از سوریه برای مقابله با جنگ اقتصادی و تحریم تاکید کردند.

دبیرخانه کنگره احزاب عربی با شعار "در مقابله با محاصره، تجاوز و اشغالگری، در کنار سوریه هستیم" نشست خود را با حضور شخصیت های سیاسی، فرهنگی و رسانه ای عرب از 17 کشور عربی در دمشق برگزار کرد.

این نشست اقدامی عربی برای شکستن محاصره سوریه است که با بحران شدید اقتصادی و معیشتی مواجه است.

"عمار الموسوی" مسئول روابط عربی و بین الملل حزب الله لبنان به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت که ما در برابر رهبری حکیم، ثابت قدم، آگاه و با اراده هستیم که قادر به مقابله با چالشها و توطئه هاست و همزمان افکار دیگران را می شنود و آماده است دستش را به طرف دوستان و برادرانش دراز کند.

"عصام السعدی" نماینده فلسطین نیز به خبرنگار العالم گفت که ما به عنوان نهادهای جامعه مدنی و احزاب و نیروهای سیاسی، همانطور که مردم سوریه پایداری کردند، ما نیز مقاومت و ایستادگی خواهیم کرد؛ ما و سوریه بخشی از محور مقاومت هستند و ما وظیفه خود می دانیم که در برابر قوانین ظالمانه علیه سوریه بایستیم.

شرکت کنندگان در این نشست با تاکید بر حمایت خود از سوریه در برابر تجاوز، اشغال و محاصره، گفتند که پیروزی سوریه پیروزی همه اعراب است.

پربیننده ترین خبرها