درگیری با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری/ شماری از فلسطینیان مجروح شدند

درگیری با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری/ شماری از فلسطینیان مجروح شدند
جمعه 13 مرداد 1402 - 19:50

در درگیری امروز جمعه میان جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در چندین منطقه در کرانه باختری، شماری از فلسطینیان زخمی شدند.

العالم- فلسطين

نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان که به چشمه قریوت در جنوب نابلس حمله کرده بودند، با جوانان فلسطینی درگیر شدند. نظامیان صهیونیست به سوی فلسطینی ها و منازل آنان بمب های گازی شلیک کردند که به خفگی شماری از فلسطینیان منجر شد.

ده ها شهرک نشین تحت حفاظت نیروهای اشغالگر به چشمه قریوت در جنوب نابلس یورش بردند و دست به اقدامات تحریک آمیز زدند.

در غرب سلفیت نیز پس از تظاهرات شهروندان علیه شهرکسازی در منطقه دیر استیا، درگیری‌هایی میان فلسطینیان و صهیونیست ها رخ داد؛ حملات نظامیان اسرائیلی به تظاهرکنندگان به زخمی شدن شماری از شهروندان از جمله "مؤید شعبان" رئیس هیات مقاومت علیه احداث دیوار حائل منجر شد.

در کفرقدوم درشرق قلقیلیه نیز پس از برگزاری راهپیمایی هفتگی برای بازگشایی خیابان روستا که سال هاست بسته شده است، تعدادی از شهروندان بر اثر شلیک گلوله های فلزی با روکش پلاستیکی مجروح شدند و دهها نفر دیگر نیز بر اثر شلیک بمب های گازی دچار خفه گی شدند.

هشام الحرینی شهروند فلسطینی اهل روستای التوانی در مسافر یطا در جنوب الخلیل نیز بر اثر حمله اشغالگران به وی در ورودی روستا زخمی شد.

در روزهای جمعه، چندین منطقه در کرانه باختری شاهد رویدادها و راهپیمایی‌های هفتگی علیه شهرک‌سازی می شوند که اغلب به درگیری با نیروهای اشغالگر ختم می‌شود که از گلوله‌های واقعی و پلاستیکی و بمب‌های گازی و صوتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها