گزارش العالم از دومین همایش ملی «ساخت ایران» و حمایت از صادرات کالاهای ایرانی

شنبه 14 مرداد 1402 - 12:03

دومین همایش ملی «ساخت ایران» با هدف ارتقای کیفیت محصولات تولیدی ایرانی و همچنین رشد صادرات ملی، در تهران برگزار شد.

العالم - ایران ـ اقتصادی

دومین همایش ملی «ساخت ایران» با رویکرد نشان ملی، اعتبار جهانی در مرکز همایش‌های صدا و سیما با حضور جمعی از مسئولان سازمان‌های مربوطه و شرکت‌های بزرگ داخلی با رویکرد نشان ملی و اعتبار جهانی برگزار شد.

محورهای دومین همایش ملی ساخت ایران عبارت بود از: «حمایت از تولید و خدمات ایرانی، پیش نیاز افزایش تولید»، «رفع نیاز وابستگی به واردات کالاهای خارجی و افزایش صادرات کالا و خدمات ایرانی»، «کمک به برجسته سازی نشان تجاری کالاها و خدمات مرغوب ایرانی»، «رابطه بین کیفیت محصول و خدمات رضایتمندی مشتری و سودمندی شرکت»، «نقش نوآوری و اختراعات در تولید ملی و نقش رسانه در حمایت از کالا و خدمات ایرانی» و «فرصت های بین المللی در ارتقاء تولید و خدمات ملی در پسا تحریم».

در سالهای گذشته آمریکا تحریم های ناعادلانه ای را علیه ایران اعمال کرد تا رونق و پیشرفت آن را محدود کند، اما اتفاقی که افتاد برعکس بود چراکه این امر انگیزه ای برای کشور شد تا با نیروی انسانی و منابع طبیعی خود به خودکفایی برسد و به موفقیت های بزرگ و جهشی کیفی در این زمینه دست یابد.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت در گفت و گو با خبرنگار العالم، اظهار داشت: «صنایع ایران به اندازه کافی قوی هستند و هر چقدر که در مورد آنها صحبت کنیم، مطالب زیادی ناگفته باقی می ماند. در راستای توسعه صنایع ایران، این نوع کنفرانس ها به شرکت ها کمک می کند تا تخصص و تجربیات خود را با یکدیگر تبادل کنند و از آن بهره مند شوند.»

مازیار علی نیا دبیر برگزاری دومین رویداد ساخت ایران تاکید کرد: «این دومین نشست همایش صنایع ایران برای حمایت و توسعه تولید ایرانی است و سال گذشته اولین نشست این همایش برگزار شد. اما امسال رویکرد بهتری داشته ایم. ما از بهترین شرکت ها از سراسر ایران و از بخش های مختلف برای حضور در این کنفرانس دعوت کرده ایم.»

ناصر صامت مدیر عامل کارخانه مخمل و ابریشم شهرستان کاشان نیز به خبرنگار العالم گفت: «در واقع شرکت ما یکی از شرکت های بسیار قدیمی ایران است و 37 سال پیش تاسیس شده است. همین امر باعث شد تا مدیریت کنفرانس از ما برای حضور در آن دعوت کند چراکه با وجود تعداد زیاد این نوع کارخانه ها، شرکت ما کیفیت و جایگاه خود را در بازارها حفظ کرده است.»

در پایان این همایش به شرکت‌های برتر در زمینه تولید کالاهای ایرانی تندیس و لوح تقدیر اعطا شد که تندیس سه ستاره همایش به مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تعلق گرفت.

پربیننده ترین خبرها